منو

ویژگی یک لوگو استاندارد ویژگی های یک لوگو استاندارد ؟ ۵ نکته برای انتخاب یک لوگو تاثیر گذار

لوگو شما باید بتواند با داستان کسب کار شما به صورت نشانی ساده ارتباط برقرار کند . اگر می خواهید لوگو شما در حافظ مشتری هایتان بخاطر سپرده شود باید این لوگو آنها را در یک نگاه تحت تاثیر قرار دهد . چطور می توان یک لوگو تاثیر گذار داشته باشیم ؟ لوگو خود را با نکات زیر مقایسه وبررسی کنید .

 

یک لوگو استاندارد

۱-با ارزش های برند شما ارتباط داشته باشد

لوگو شما باید به صورتی بسیار ساده  بیانگر داستان و  هویت برند شما باشد. اگر برند شما توسط یک آژانس طراحی یا یک طراح در حال طراحی است اجازه دهید که آنها با فعالیت شما بیشتر آشنا شوند از روند کلی کار شما اطلاع پیدا کنند مخاطبان شما را بشناسن ، نکات مثبت ، رنگ ها سازمانی و سلایق شما را به صورت کامل درک کنند .زمانی که یک طراح این اطلاعات را داشته باشد می تواند آنها را بروی طرح های اولیه خود انتقال دهد .

 

 

 

۲- مناسب با حوزه فعالیت طراحی شود

آیا استایل لوگو شما مناسب و در خور  برند یا کسب کارتان است ؟ برای مثال یک لوگو موسسه وکلات باید حس اعتماد  و قدرت را به مخاطب خود القاء کند و نباید به طور مثال از یک نماد طلسم یا رنگ بندی نامربوط استفاده کند. یا لوگو در حوزه صنعت نباید از تصاویر فانتزی و رنگ های نا مناسب استفاده کند پس مطمئن شوید لوگو شما با حوزه فعالیت شما مرتبط است و حوزه فعالیت شما را به درستی بازتاب می دهد.

     

برای مثال  و درک بهتر در تصویر اول لوگو  کافه مو خدمات این کافه ارائه سرویس قهوه و بستی می باشد که طراح توانسته است این دو موضوع را به خوبی با هم ترکیب کند که دانه های قهوه در یک گاو که نشان دهنده شیر و مایع اولیه بستی است نشانده داده است و همچنین  از رنگ بندی شاد جهت نشان دادن محیطی شاد و دوستانه الهام گرفته است .سعی کنید لوگوهای رقبای خود را بررسی کنید و این نکته را بیاد داشته باشید که چه قسمت های در آنها شما را تحت تاثیر قرار داده است و این که چه المانهای در انها مشترک است که می توانید با توجه به این نکته لوگو خود را نسب به آنها متمایز تر کنید .

۳- ساده و گیرا باشد

آیا لوگو شما ساده و گیرا هست ؟آیا در یک نگاه می توانید با نشان یا تایپوگرافی لوگو خود ارتباط برقرار کنید ؟ یا لوگو شما شلوغ و بهم ریخته است ؟ لوگو باید بتواند در نگاه اول با مخاطب شما ارتباط برقرار کند و داستان برند شما را به ساده ترین روش روایت کند. در زیر چند نمونه از این دسته لوگو را می توانید بررسی کنید که بدون نیاز داشتن به توضیحات زیاد می توان حوزه فعالیت ان ها را تشخیص داد .

             لوگو ساده و گیرا

۴-فراموش نشدنی باشد

آیا المان های گرافیکی ، ترکیب رنگ ، نشان  استفاده شده در لوگو شما به اندازه کافی  تاثیر گذار هستن ؟ تحیقیات نشان داده است ۱۳ درصد لوگو های که گیرا و فراموش نشدنی هستن بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت و ۷ درصد بیشتر امکان دارد تا مصرف کننده بخواهد بیشتردرباره آنها اطلاعات کسب کند و ۶ در صد لوگو شما را از میان دیگر رقبا خود متمایز خواهد کرد. از این قبیل لوگو می توان به لوگو های مانند آدیداس ، نایک ، کوکاکولا مثال زد .

استفاده درست از رنگبندی ، کنتراست ، نشان سازی و سادگی با یک دیگر می تواند یک لوگو ماندگار و فراموش نشدنی خلق کند .

 

۵- انعطاف پذیر بودن

لوگو باید به صورتی طراحی شود که در دوره های زمانی مختلف قابل استفاده باشد و تحمل مد های مختلف را داشته باشد لوگو باید قابل استفاده در رسانه های مختلف مانند بلیبورد ها ، محصولات چاپی ، لیبل ها و… داشته باشد و بتوانید آن را در سایز های مختلف و رنگ بندی های مختلف استفاده کنید .

 

لوگو بروی ماشین

 

 

طراحی به سبک جدید

 

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها