منو

6 ایده جذاب برای طراحی جلد کتاب (بخش دوم) ۶ ایده جذاب برای طراحی جلد کتاب (بخش دوم)

یک خواننده تنها کمتر از دو یا سه ثانیه در فضای وب و یا یک غرفه کتاب به یک کتاب خیره می شود. حال باید طرح روی جلد کتاب در طی همین دو یا سه ثانیه عنوان و موضوع کتاب را به مخاطب انتقال دهد و نظر او را به خود جلب کند. بدون شک برای هر کتاب با هر موضوعی یک طرح بسیار منحصر به فرد وجود دارد که تنها منتظر کشف شدن توسط توست! طراحی جلد کتاب بخش مهمی از تلاش بازاریابی شما برای فروش کتابتان است. شما می‌توانید بهترین کتاب دنیا را بنویسید اما اگر یک طراح جلد خلاقانه نداشته باشد، افراد کمتری آن را خواهند خرید. برخلاف قانون باید بگم که یک کتاب را با طرح جلد آن قضاوت کنید.

۱- بافت های زندگی واقعی را روی جلد کتاب طراحی کنید

بافت ها و جزئیات یک زندگی واقعی روی جلد کتاب می تواند بسیار الهام بخش باشد. اینگونه کتاب ها افراد را از حیطه انتزاعی خارج کرده و به زندگی واقعی روزمره منتقل می کنند.

 

 The Last Party

                                        طراحی جلد کتاب The Last Party که توسط subsiststudios انجام شده است

 

۲- تایپوگرافی های برجسته

 

Secrets of Moldara

                                            طرح مدرنی که Alfie برای کتاب Secrets of Moldara طراحی کرده است

 

۳- قطعات پازل

طراحان برجسته ای همچون کاردون وب و پاول سحره توانسته اند تا با به کار گیری نبوغ خود، جلد های کتاب های مجموعه را به گونه ای طراحی کنند تا همانند قطعات یک پازل و یا کاشی های یک دیوار در کنار هم کامل شده و معنا پیدا کنند.

 

قطعات پازل

 

۴- طراحی مینیمالیستی

طراحی مینیمالیستی همواره جذابیت بسیاری داشته است، چرا که با وجود حذف هر چه بیشتر جزئیات اضافی و در عین سادگی، طرحی بسیار خلاق را به وجود می آورد که بیننده می تواند  به سرعت متوجه مفهوم آن گردد و در عین حال از زیبایی طرح لذت کافی را  ببرد.

 

طراحی مینیمالیستی

۵- قدرت چهره را نادیده نگیرید

ساده ترین ایده ای که برای اینکار می توان نام برد ایجاد یک تصویر مرتبط با نوشته های نویسنده درباره شخصیت اصلی داستان است.

 

Rebbellion

                                                  طرح جلد کتاب Rebbellion که توسط Meella طراحی شده است


۶- از طرح هایی خارج از این دنیا استفاده کنید

اگر برای یک کتاب با موضوع علمی تخیلی، خیال پردازی و یا ترس و وحشت طراحی جلد انجام می دهید، باید به فکر طرح هایی مرتبط با آن باشید.

 

Rings of Saturn

                                                جلد کتاب Rings of Saturn که توسط semnitz طراحی شده است

 

طراحی به سبک جدید

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها