منو

نکات کلیدی در طراحی و چاپ تراکت نکات کلیدی در طراحی و چاپ تراکت

تراکت نوعی تبلیغ بصورت آنی است که برای بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در مدت زمانی مشخص و با بیانی مستقیم و بدون  واسطه ، جهت  معرفی محصول یا خدمات موردنظر مورد استفاده قرار می گیرد . یک تراکت حاوی خبری مهم و معمولا دارای یک جمله تبلیغاتی اثرگذار است که معمولا با بیان تصویری و نوشتاری می باشد . یک گالری ، موسسه تجاری ، و غیره ، پس از انجام فعالیتهای روزمره و همیشگی ، برای تغییر و تحول در روند عملکرد خود اقدام به چاپ و تکثیر تراکت می نماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است . برای مثال خبر از افتتاحیه موسسه جدید با گرایش به حرفه جدید ، و یا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان خاص و معلوم ، و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد . تراکت  ارزانترین شکل تبلیغات  است که به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و با توجه به توزیع مستقیم آن طیف گسترده ای از مخاطبین می توانند از آن استفاده کنند . توجه داشته باشید که امروزه باید برای بوجود آوردن حس کنجکاوی و جذب افراد ، به ظاهر و طراحی تراکت ها بیشتر دقت کنید. ما در این مقاله برای شما نکات کلیدی در طراحی و چاپ تراکت را آماده کرده ایم که در ادامه به توضیح و شرح آن ها می پردازیم:

نکات مهم در طراحی تراکت

۱- انتخاب یک عنوان جذاب

هر تراکت با یک تیتر شروع می شود و به اعتقاد تمام متخصصان بازاریابی تمام خوانندگان بر اساس تیتر هر تراکت تصمیم به خواندن آن می گیرند و اگر تیتر شما تنها یک نام تجاری باشد به احتمال زیاد تراکت شما خوانده نخواهد شد. یک عنوان خوب، باید بتواند نظر مشتری را به خود جلب کند. از آنجایی‌ که عنوان یک تراکت ، یکی از اولین مواردی است که چشم مشتری به آن می‌خورد پس زمان کافی را برای فکر کردن به‌ انتخاب عنوان یا تیتر تراکت اختصاص دهید. عنوان باید کوتاه و حاوی موضوع اصلی باشد به‌ طوری‌ که بتواند مشتری را از محتوای تراکت آگاه کند، این دقیقاً همان‌ جایی است که می‌توانید هدف اصلی خود که همان پیشنهاد فروش است را عملی کنید. سعی کنید با کمی خلاقیت اقدام به انتخاب یک تیتر مناسب بگیرید، به عنوان و تیتر «تا کی میخوای پول بنزین بدی !»دقت کنید که چقدر خلاقانه از موضوع روز استفاده کرده است  یک تیتر بسیار جالب و جذاب که توانسته است بسیار موفق عمل کند. حالا نوبت شماست که یک تیتر مناسب برای خود انتخاب کنید.

عنوان

۲- استفاده از یک متن ساده هر چه کوتاه‌تر، بهتر

همان‌طور که قبلاً در مقاله طراحی بنر ذکر شد ، هرچقدر متن بکار رفته کوتاه‌تر باشد بهتر است ، در اینجا نیز همین اصل کارآمد است. با ارائه اطلاعات اضافی فقط ظاهر کار خود را آشفته خواهید کرد. پس اجازه دهید که تصاویر، متن و عنوان خود سخن بگویند. درواقع اختصار بهترین عملکرد است. کمترین حد همیشه بیشترین حد است خصوصا وقتی روی صفحه نوشته شود . به نقاط کلیدی بیشتر از تعداد پاراگراف توجه کنید. شما فقط چند ثانیه برای جلب توجه مشتری  فرصت دارید مردم را با طراحی پیچیده گیج نکنید. مردم همیشه از راست به چپ و از بالا به پایین میخوانند . بر این اساس طراحی کنید.

۳- تاثیر مختصر نویسی در تراکت

در یک تراکت بهتر است که پیامتان را به نکته‌های ضروری که می‌خواهید به مشتری انتقال دهید، کوتاه کنید. اگر مشتریان به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، می‌توانید آن‌ها را به نشانی ، شماره تلفن و یا وب‌سایت شرکت خود هدایت کنید.

۴- بکار بردن فونت خوانا

در استفاده از فونت نیازی به خلاق بودن نیست فقط مهم این است که مردم بتوانند آن را بخوانند پس حتماً برای چاپ از فونت ایده آل استفاده کنید و استفاده از سایزها و استایل های مختلف را ، محدود کنید. هنگام چاپ از بیشتر از دو نمونه فونت استفاده نکنید یکی برای عنوان و دیگری برای متن اصلی.

۵- برجسته کردن پیشنهادها و تخفیف‌های ویژه

چنانچه هرگونه محصول یا تخفیف ویژه‌ای دارید، آن‌ها را در تراکت خود برجسته کنید. این کار انگیزه مشتری برای اینکه همین الان با شما تماس بگیرد را افزایش می دهد.

تخفیف ویژه

۶- ویرایش نوشتار در تراکت

حتماً ریز به‌ ریز طراحی خود را ویرایش کنید و قبل از چاپ از شخصی بخواهید آن را بخواند و مطمئن شوید که می‌تواند آن را به‌طور واضح بخواند و پیام آن را دریافت کند. زیرا یک اشتباه نگارشی یا پس و پیش شدن یک شماره از تلفن‌ شما، می‌تواند تراکت شما را بی‌ ارزش کند. غلط‌ های املایی و دستوری در تراکت غیر قابل‌ جبران است. اگر سعی در تبلیغ فروش و یا فهرستی از کالاها دارید مطمئن شوید که قیمت‌ها و تاریخ‌های درج‌ شده در تراکت صحیح ذکر شده است.

۷- تصاویر و شکل های گیرا و جذاب

تصاویر تأثیر فوق‌العاده‌ ای در طراحی تراکت دارند مخصوصاً اگر شما قصد دارید با این روش ، محصولات خود را معرفی و تبلیغ کنید. استفاده از تصاویر باکیفیت و شکل‌های قابل‌ توجه ، اثربخشی شکل‌های دیگر و همچنین برندتان را تکمیل می‌کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که تراکت شما به حد کافی جذاب و گیراست . به‌علاوه ، اگر انتظار دارید که مردم تراکت شما را بردارند و بخوانند پس استفاده از تصاویر و شکل‌های باکیفیت بسیار ضروری است.

 

 ۸- مخاطبان خود را بشناسید

بررسی کنید تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید. پیام و چگونگی گفتار خود را متناسب با مخاطبانتان انتخاب کنید. برای مثال شما می خواهید تراکتی برای علاقه‌مندان به لوازم ورزشی تهیه کنید .ممکن است دیگران حتی نیمی از نوشته‌ها و توضیحات تراکت را درک نکنند که این موضوع مهم نیست، زیرا این افراد احتمالا علاقه‌ای به ورزش ندارند.

مخاطبان

۹- تهیه فهرستی از برتری‌ها

حداقل ۵ برتری که خدمات یا محصول شما برای مشتری فراهم می‌کند را با روشن‌ ترین روش ممکن فهرست کنید. این راه سریع ترین روشی است که شما با به‌ کارگیری آن، می‌گویید که چرا مشتری باید شما را انتخاب کند.

۱۰- سازماندهی اطلاعات تراکت

به‌کارگیری نکته‌های کوتاه ، جملات دسته‌بندی شده و اینفوگرافی در یک تراکت ، اطلاعات شما را به گونه‌ای ساماندهی می‌کند که بسیار آسان تر قابل خواندن باشند.

۱۱- قرار دادن اطلاعات تماس در پایین تراکت

برجسته‌ ترین موارد در عنوان تراکت نوشته می‌شوند و آخرین چیزی که خواننده می بیند، نام کسب و کار شما و راه‌های تماس با شما است که باید آن را به خاطر بسپارد. نگذارید که خواننده زمان را از دست بدهد. از واژه‌هایی در تراکت استفاده کنید که خواننده را ترغیب کند که برای سفارش ، زودتر با شما تماس بگیرد یا به وب‌ سایت شما مراجعه کند. مطمئن شوید که مشتریان شما می‌دانند که این تنها یک تبلیغ نیست و شما می‌خواهید که با آنها تماس داشته باشید. اطلاعات تماس را واضح و بدون افکت های گرافیکی درج کنید. استفاده از Qrcode نیز راه بسیار ساده و قابل دسترسی مخاطب به این اطلاعات است.

برای طراحی تراکت خود ارزش قائل شوید

طراحی تراکت نیاز به دانش فنی و آشنایی کامل با برنامه های گرافیکی و درک کامل از مفهوم چاپ مانند: کد رنگ، سایزبندی و نوع چاپ دارد در زمان طراحی تراکت باید به موضوعاتی همچون حفظ برش ، سایز فونت ها و نوع مد رنگ توجه شود.

۱- حفظ برش

در زمان طراحی تراکت باید مطالب مهم خود از جمله نوشته ها ،تصاویر ، آرم و … را از لبه کار حداقل ۵ میلی متر فاصله دهیم تا پس از چاپ و برش این مطالب در برش حذف نشود.

۲- سایز فونت ها

سایز فونت های استفاده شده باید به نحوی باشد که پس از چاپ خوانا بوده و برای مخاطب قابل مشاهده باشد که در این موارد فونت های زیر ۱۲ پیکسل پیشنهاد نمی شود.

۳- مد رنگ

با توجه به اختلاف رنگ پس از زمان چاپ شدن کار ، در زمان طراحی باید حتما از مد رنگ CMYK استفاده نمایید تا اختلاف رنگ به حداقل برسد.

از مطالب فوق می توان نتیجه گرفت که طراحی تراکت یک امر تخصصی می باشد و نیاز به استفاده از طراحی حرفه ای و مجرب دارد در ادامه سعی داریم راه حلی خلاقانه جهت چاپ و طراحی تراکت را به شما همراهان عزیز پیشنهاد دهیم.

چگونه می توانید یک طراح حرفه ای پیدا کنید

دانا دیزاین یک جامعه طراحی می باشد که شما در آن می توانید پروژه های طراحی خود را به صورت یک مسابقه خلاقانه میان صدها طراح برگزار کنید. این سیستم به شما این امکان را می دهد که از ایده و طرح ده ها طراح استفاده کنید و از میان طرح های ارسال شده بهترین ایده و طرح را انتخاب کنید. همچنین شما می توانید نمونه کارهای طراحان را مشاهده کرده و بهترین طراح را اجاره کنید و یک پروژه طراحی دو نفره میان خود و طراح ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

طراح

تراکت خود را به صورت آنلاین چاپ کنید

در سایت چاپ دانا شما می توانید تمامی سفارش های چاپی خود را به صورت آنلاین از سراسر کشور بدون واسطه و با قیمتی بسیار مناسب چاپ کنید. چاپ دانا با مجهزترین دستگاه های روز دنیا سفارش های چاپی شما را با بهترین کیفیت و سریع ترین زمان ممکن به شما تحویل خواهد داد برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

چاپ آنلاین

لیست قیمت چاپ تراکت

 

 

 

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 







مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها