منو

رنگ ها چه نقشی در طراحی بنر دارند؟ رنگ ها چه نقشی در طراحی بنر دارند؟

هر برند دارای یک هویت و شخصیت است. برای مثال برند ایرانسل دنیای ارتباطات و رنگ سازمانی زرد را در ذهن مخاطب تداعی می کند و برند هاکوپیان در رابطه با پوشاک با شما صحبت می کند. بنابراین تیم بازاریابی یک برند باید بداند که قرار است هویت برند آنها چه نقشی در ذهن مخاطب ایجاد می کند. این شاید ساده باشد، اما برندینگ یک چرخه کامل و یکپارچه در مورد انتقال پیام، ایجاد تجربه و ایجاد رابطه و تعامل با مخاطبان است. هویت و شخصیت یک برند از عوامل مختلف قابل درک و شناخته می شود، اما تصاویر گرافیکی بیش از همه شاید در این مورد دخیل هستند. رنگ هایی که برای سازمان و برند انتخاب شدند نقش مهمی در پشتیبانی و ایجاد شخصیت برند ایفا می کنند. در ادامه قصد داریم در مورد رنگ ها و استفاده از آن در طراحی بنر صحبت کنیم. بنرهایی که قرار است به طیف زیادی از مخاطبان در سطح اینترنت نمایش داده شود قطعا نباید طرحی خارج از هویت برند سازمان داشته باشد.

درک درست از روانشناسی رنگ ها می تواند در دستیابی به اهداف اصلی در تبلیغات کمک کند.

زرد

رنگ زرد رنگ آفتاب ، رنگ طلا و یادآور گنجینه (اشیاء با ارزش ) است. رنگ زرد خاصیت درخشندگی زیادی دارد ، بخصوص زمانی که بر روی زمینه های تیره مثلا سیاه قرار میگیرد و یا برعکس. در این حالت بیشترین درخشندگی را در بین تمامی ترکیب رنگ ها خواهد داشت. البته این دو رنگ بر روی هم بسیار استفاده شده اند و پیشنهاد می شود در صورت نیاز خیلی هوشمندانه از آن استفاده کنید. استفاده زیاد از رنگ زرد ممکن است خطرناک باشد چون می تواند باعث تحریک چشم مخاطب شود و بهتر است در حد متعادل و آمیخته با دیگر رنگ ها باشد. رنگ زرد رنگ قدرتمندی است که می توانید با رنگ های آبی یا سیاه تعادل آن را حفظ کنید. رنگ زرد را می توانید برای صنعت هایی مانند حمل و نقل، خدمات پست و ارسال کالا و همچنین کسب وکارهایی که تصمیم گیری سریع مشتریان در مورد خرید برایشان مهم است، استفاده کنید. در صفحه قبل دیدید که نشنال جئوگرافیک چگونه از رنگ زرد بهره می برد و همچنین دکمه فراخوان (CTA) که شما را دعوت به کشف ماجراهای جدید می کند.

رنگ زرد

نارنجی

نارنجی رنگ جوان و جوانی است همراه با خلاقیت و اشتیاق و دعوت به دوستی از این رنگ می توانید به این صورت کلی یا ترکیب با رنگ های دیگر بهره ببرید. به این صورت که حجم زیاد نارنجی در یک بنر برای جلب توجه گروه جوانان و استفاده از نارنجی در کنار رنگ های سیاه و سفید یا خاکستری برای اهداف متعادل سازی و یا برجسته سازی موضوع خاص بکار برد. بنابراین از نارنجی می توانیم در آرم و لوگو شرکت هایی که محصولات برای گروه جوانان دارند نیز بهره ببریم. شما می توانید ببینید با توجه به نوع مخاطب و پیام، شرکت هایی مانند سن ایچ، فانتا و هارلی دیویدسون چگونه از رنگ نارنجی بهره می برند.

رنگ نارنجی

قرمز

رنگ قرمز در مورد همه چیز است . شور و هیجان، عشق و آتش، سرعت و تحریک، و رنگ بیان احساس قدرتمندی است. اگر بخواهیم رنگ قرمز شخصیت و نوعی از مفاهیم بالا را برساند باید در هردو زمینه محصول و تبلیغات استفاده و حمایت شود. رنگ قرمز نوعی مفهوم ضرورت را نیز بیان می کند و می توانید در صنایع غذایی، سرگرمی و خرده فروشان از آن استفاده کنید.

رنگ قرمز

رنگ قرمز

 

بنفش

رنگ لوکس، خلاقیت و میل به پیشرفت که در کنار استفاده از این رنگ در طراحی بنر، مشتریان را دعوت می کند تا به کشف و کنجکاوی بیشتری بپردازند. بنفش جسورانه است و غیرممکن را به ممکن تبدیل می کند ، بنابراین شخصیت برند پشت چنین رنگی نیز باید همین روحیه پیشرو و خلاقانه را داشته باشد. از طرفی رنگ بنفش رنگی برای اعتبار و اعتماد است. رنگ بنفش می تواند از اعتبار خود برای شرکت های تولید محصولات کودکان، بانک و داد و ستد، بیمه و شرکت های مسئولیت پذیر مایه بگذارد.

رنگ بنفش

صورتی

بسته به شدت استفاده از این رنگ مفهوم تاثیرگذاری و مراقبت را می رساند. رنگ صورتی روشن مناسب برای شرکت هایی است که شخصیت خریدار آنها دختران کوچک و نوجوان است و همچنین شرکت های ارایشی و بهداشتی که می توانند باعث جلب توجه بانوان شوند و حس مراقبت را ایجاد کنند.

رنگ صورتی

قهوه ای

قهوه ای رنگ آرامش، لوکس و کلاسیک و سنت است که طی ده ها و صدها سال یک ثبات را حفظ کرده است. استفاده از قهوه ای در برندهایی که بر روی تاریخ غنی خود در صنعت تمرکز می کنند، استفاده می شود. مانند: مد، خرده فروشی و سرویس هایی که خدمات لوکس و لاکچری را ارائه می دهند.

رنگ قهوه ای

سبز

رنگ طبیعت، رشد، رونق، صلح آمیز و آرام و گاهی به معنای ثروت شناخته می شود. رنگ سبز برای برندها و محصولاتی که مربوط به صنایع غذایی و طبیعی و یا سعی در القای حس تازه بودن را دارد می تواند استفاده شود.

رنگ سبز

آبی

رنگ آرامش ، احساس قدرت و اطمینان که ثبات و اعتماد مستقیم را برای برندها به ارمغان می آورد. رنگ آبی مناسب برای شرکت ها و تبلیغ محصولات تکنولوژی و فناوری، بانک ها، شبکه های اجتماعی ، رسانه ها و دیگر صنایع که به دنبال اعتماد سازی هستند کاربرد دارد. مطمئنا با نام بردن برند هایی مانند سامسونگ، بانک صادرات، فیسبوک، توییتر، لینکدین لوگو و رنگ آبی آنها در ذهن تان نقش می بندد.

رنگ آبی

سیاه

از لحاظ فنی، سیاه رنگ نیست، بلکه عدم وجود رنگ است. اما برندهای زیادی از ترکیب رنگ سیاه و سفید یا لوگوی سیاه ساده استفاده می کنند.رنگ سیاه پیام قدرت و اعتماد و پیچیدگی همراه با راز و کنجکاوی را به همراه دارد و با رنگ های سفید و زرد بسیار هم نشین است رنگ سیاه برای شرکت های با احساس قدرت و جسور، فناور، روزنامه نگاری و مجله و شرکت های ورزشی مناسب است.

 

رنگ مشکی

سفید

رنگ سفید یادآور پاکی و خلوص نیت و سادگی است. سفید نیازمند پیدا کردن رنگی ترکیبی برای حفظ تعادل است و نمی تواند تنها بماند. سفید می تواند در صنعت مراقبت های بهداشتی، صنعت داروهای پزشکی و برندهای فناوری اطلاعات و تکنولوژی قدرتمند استفاده شود. ببینید اپل چگونه از رنگ سفید برای طراحی بنرها و تبلیغات استفاده می کند.

رنگ سفید

 

 

طراحی به سبک جدید

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و بنرهای تبلیغاتی خودتان را به صورت مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای بنر تبلیغاتی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس یک مبلغ  و زمان برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین  و طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی برای شما ارسال میکنند که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

منبع: ای نتورک

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

 

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها