منو

تاریخچه لوگوی فرمول 1 رقابتی‌ترین ورزش‌ دنیا تاریخچه لوگوی فرمول ۱ رقابتی‌ترین ورزش‌ دنیا

فرمول یک

 

فرمول یک، نام مسابقات رالی اتومبیل سواری است که هر ساله برگزار می شود و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. زمانی که فرانسوی‌ها در سال ۱۹۰۶ نخستین گرند پری (جایزه بزرگ) را برگزار کردند، فکرش را نمی‌کردند که به مسابقه بزرگی تبدیل شود. نخستین مسابقه۳۲  خودرو را دربرمی‌گرفت که در مسیری به مسافت۱۰۴ کیلومتر در نزدیکی لمان برگزار شد و دو روز به طول انجامید. خودروی برنده یک رنو تحت هدایت فرنس سیز مجارستانی بود که سرعت متوسطی برابر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت داشت. از آن شروع ساده، فرمول یک متولد شد و با گذر زمان در این سال‌ها به یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا تبدیل شده‌است.

 

گرند پری

 

دفتر مرکزی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) در شهر کنکورد، پاریس واقع است. این فدراسیون مسئولیت نظارت بر این مسابقات را بر عهده دارد. رئیس کنونی این فدراسیون ژان تات است. حقوق تجاری فرمول یک در دارایی‌های گروه فرمول یک، که اکنون مالکیت آن در اختیار آلفا پرما است، سپرده شده‌است.

 

ژان تات

 

کنکورد پاریس

 

آشنایی بیشتر با فرمول یک

فرمول یک به کلاسی از خودروها گفته می‌شود که تک نفره و به اصطلاح «چرخ-باز» هستند. «چرخ-باز» به خودروهایی گفته می‌شود که تایرهای خودرو از بدنه جدا و خارج از آن هستند، برخلاف خودروهای معمولی که تایرها زیر سپر قرار گرفته‌اند. مقصود از لفظ «فرمول» مجموعه‌ای از مقررات و قوانین است که همهٔ شرکت‌کنندگان و خودروها باید از آن پیروی کنند. این مسابقات یک رویداد مهم تلویزیونی است که میلیون‌ها نفر از بیش از ۲۰۰ کشور جهان آن را به صورت زنده تماشا می‌کنند. خودروها با سرعتی تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت (حدود ۲۲۰ مایل در ساعت) با هم مسابقه می‌دهند.

 

چرخ باز

 

بازار اصلی مسابقات فرمول یک

قاره اروپا دارای طرفداران بسیاری از مسابقات فرمول یک و بازار اصلی آن است.

 

قاره اروپا

 

بالاترین رکورد سرعت ثبت شده در مسابقات فرمول یک

بالاترین رکورد سرعت برای جوانی ۲۷ ساله به اسم ویلیامز با ماشینی از شرکت مرسدس با سرعت ۳۷۸ کیلومتر بر ساعت در جمهوری آذربایجان شهر باکو ثبت شده‌است.

 

بالاترین رکورد

 

آمادگی بدنی و ذهنی رانندگان رشنه پیچیده اتومبیلرانی فرمول یک

واقعیت این است که رانندگان رشته‌های پیچیده اتومبیلرانی مانند فرمول یک از آماده‌ترین ورزشکاران جهان هستند. آن‌ها برای به نمایش‌گذاشتن یک عملکرد بی‌نقص نه تنها مجموعه‌ای از دشوارترین تمرینات بدنسازی را پشت سر می‌گذارند بلکه تمرینات ویژه ذهنی را هم انجام می‌دهند. شاید سال‌ها پیش، رانندگان فرمول یک نیازی به آمادگی بدنی نداشتند اما این روزها این رشته اتومبیلرانی به یکی از رقابتی‌ترین ورزش‌های دنیا تبدیل شده که ثانیه‌ها در آن اهمیت بسیار زیادی دارند.

 

امادگی بدنی

 

  علاقه مندان به فرمول یک مستند بران تا بمانی فراموش نشود!

اگر شناخت زیادی درباره فرمول یک ندارید، این مستند می‌تواند همه چیز درباره این ورزش در چند سال اخیر را به شما ارائه دهد. اگر هم از هواداران جدی فرمول یک هستید، مستند «بران تا بمانی» می‌تواند اطلاعات حاشیه‌ای و جزییات جانبی بسیار جالبی را در اختیار شما قرار دهد. اگر به دنیای ورزش‌های موتوراسپرت و فرمول یک علاقه دارید، تماشای «بران تا بمانی» را فراموش نکنید.

 

بران تا بمانی

 

بررسی لوگوی فرمول یک

اگر با دقت به فضای خالی میان حرف «F» و خطوط قرمز نگاه کنید، عدد ۱ را می‌بینید. خطوط قرمز آرم می‌خواهند به‌صورت گرافیکی نمادی از سرعت ماشین‌های فرمول ۱ را نشان دهند. لوگوی فرمول یک از حرف F تشکیل شده است بعلاوه شکلی به رنگ قرمز که نشانگر سرعت است. اما به فاصله سفید بین حرف F و شکل قرمز رنگ توجه کنید! عدد ۱ در آنجا نهفته شده است. فرمول در واقع مجموعه ای از مقررات و قوانین است که تمامی شرکت کنندگان موظف به رعایت آن هستند و یک هم به معنی تک سرنشین بودن است.

 

لوگوی فرمول یک

 

تحول لوگوی فرمول یک

 

طراحی به سبک جدید

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

مطالب مرتبط

دسته :  تاریخچه لوگوها

دیدگاه ها