منو

تاریخچه لوگوی باغ وحش پیتسبورگ یکی از 6 باغ وحش بزرگ ایالات متحده تاریخچه لوگوی باغ وحش پیتسبورگ یکی از ۶ باغ وحش بزرگ ایالات متحده

باغ وحش پیتسبورگ

 

باغ وحش پیتسبورگ Pittsburgh Zoo (شهری واقع در ایالات پنسیلوانیای آمریکا) است. این مجموعه یکی از ۶ باغ وحش بزرگ ایالات متحده است.

 

باغ وحش پیتسبورگ

 

شما در این تصویر چه چیزهایی میبینید؟ یک درخت؟ یا یک گوریل و شیر که رو به روی هم هستند؟ ماهی ها چطور؟
این لوگو متعلق به باغ وحش و آکواریوم پیتسبورگ است که در پنسیلوانیای آمریکا واقع شده. این لوگوی جالب با بهره گیری از فضاهای منفی طراحی شده. در نگاه اول فقط یک درخت خواهید دید، اما با کمی دقت متوجه گوریل و شیر و تعدادی ماهی در پایین لوگو خواهید شد. بسیاری از طراحان لوگو از این ترفند استفاده می کنند. این ایده باعث می شود که شما لوگو را با دقت بررسی کنید، و با این کار لوگو به آرامی در ذهن شما جا بگیرد و راحت تر نام تجاری آن را به یاد بیاورید.

 

لوگو باغ وحش پیتسبورگ

 

در ابتدا بهتر است بدانید فضای خالی به همان فاصله ای گفته می شود که بین اجزای مختلف یک لوگو وجود دارد، به عنوان مثال فاصله موجود بین پیکتوگرام و تایپوگرافی یک لوگو تلفیقی جزو فضای خالی در لوگو محسوب می شود. ولی فضای منفی یک مفهوم دیگر در طراحی است که اکنون نیز از سرفصل های تدریسی در دانشگاه و مراکز آموزشی هنر های زیبا است.

فضای خالی

 

باغ وحش پیتسبورگ یک لوگو فوق‌العاده با استفاده چشمگیر از فضای منفی ساخته است. باغ وحش های آمریکایی دوست دارند از فضاهای منفی در طراحی هایشان استفاده کنند. و باغ وحش پیتسبورگ در پنسیلوانیا به زیبایی از این تکنیک استفاده کرده است.

 

فضای منفی

 

پس فضای منفی ، فضایی است که مستقیما طراحی نمی شود و با طراحی و کنار هم گذاشتن اجزای دیگر برای ایجاد غیر مستقیم یک تصویر، متن و یا یک طرح که همسو با اهداف برندینگ یک کسب و کار است، خلق می شود. فضای خالی به علت اینکه به عنوان یک تکنیک متفاوت وارد علم طراحی لوگو شد، تفاوت و خاص بودن را نیز به لوگوهای طراحی شده با استفاده از این تکنیک اضافه کرد.

 

تکنیک فضای منفی

 

 لوگوی بی‌نظیر باغ وحش The Pittsburgh Zoo بسیار خلاقانه طراحی شده است. در فضای مثبت این لوگو، درختی را می‌بینید و بعد از کمی دقت در فضای منفی تصویر سر یک شیر و یک میمون که به یکدیگر خیره شده‌اند را می‌توانید مشاهده کنید. یک گوریل و یک شیر روبروی هم در دو طرف درخت قرار گرفته اند به همراه چندین ماهی. هدف از طراحی این تصویر به خودی خود فقط رسم یک درخت است ولی قطعا ممکن است چندین صورت حیوان را نیز در این تصویر مشاهده کنید. بسیاری نیز بر اساس عملکرد مغزی مربوط به خودشان ممکن است در دید اول صورت ها را ببیندند و بعدا متوجه وجود یک درخت شوند. به عبارت دیگر هدف از طراحی این تصویر ایجاد فضای منفی به شکل حیوانات است که با استفاده از درخت می توان آن را خلق کرد.

 

عملکرد مغز

 

طراحی به سبک جدید

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

 

مطالب مرتبط

دسته :  تاریخچه لوگوها

دیدگاه ها