منو

۵ اشتباه در طراحی بنر که نباید مرتکب آنها شوید! ۵ اشتباه در طراحی بنر که نباید مرتکب آنها شوید!

 اشتباه اول: آوردن متون بلند

یکی از بزرگترین اشتباهات در طراحی بنر، استفاده از متون طولانی است؛ پس سعی کنید نوشته های خود را کوتاه نگه دارید.

متون بلند

اشتباه دوم: استفاده از متون گنگ

یکی از دلایلی که بازدیدکننده به راحتی از بنر شما گذر می کند این است که متوجه منظور بنر تبلیغاتی شما و نوشته هایتان نمی شود. پس سعی کنید متونی روان و با زبان ساده روی بنرهایتان بیاورید.

متون گنگ

شلوغی بیش از حد خوب نیست!

برای شما هم حتما پیش آمده که با بنری مواجه شده باشید که نوشته های روی آن ناخوانا بوده و از آن به راحتی گذر کنید. برای اینکه چنین مشکلی برای بنر های شما پیش نیاید باید در درجه اول از فونت های استاندارد استفاده کرده و در حین انتخاب اندازه فونت، به انداره بنرتان هم توجه کنید. در درجه دوم سعی کنید نوشته های بنرتان بیشتر از چهار خط نشود؛ زیرا شلوغی بیش از حد باعث آشفتگی ذهنی مخاطب
می گردد. حتما شما در آغاز کسب و کار خود فونت سازمانی انتخاب کرده اید؛ بهتر است که درطراحی بنرهای تبلیغاتیتان از فونت های انتخابی کسب و کار خود استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که انتخاب درست اندازه و رنگ نوشته ها هم در دیده شدن یک بنر بی تاثیر نیستند.

بنر

 

اشتباه سوم: آوردن لوگو ی که ناخوانا باشد

سعی کنید به گونه ای لوگوی خود را روی بنر قرار دهید که خوانا باشد.
لوگوی شرکت : لوگوی طراحی شده باید ویژگی این را دارا باشد که علاوه بر ایجاد آگاهی باعث شناخت نام تجاری و ماهیت بخشی به برند گردد.
راهکار : اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما بلقوه این توانایی را داشته باشد که به عنوان ارزش برای مخاطب محسوب شود وپیشرانه ای باشد برای انگیزه بیشتر مشتری .

لوگو ناخوانا

 

اشتباه چهارم: استفاده از عکس های بی کیفیت

همان طور که همه شما می دانید آوردن عکس های بی کیفیت در بنرها باعث می شود که مخاطب نتواند از لحاظ بصری قانع شده و به شما اعتماد کند. پس همیشه سعی کنید بهترین عکس با بالاترین کیفیت را برای بنرهایتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بنر شما کاملا واضح باشد. چشم انسان به صورت طبیعی مستقیم به سمت مطلب داخل یک فریم کشیده می شود و باید پیام را به خوبی انتقال دهد.

عکس بی کیفیت

بنر خود را ساده نگه داشته و تصاویر را منظم در بنر قرار دهید

در حالی که روز به روز طراحی های مسطح جا افتاده تر می شوند، دیگر طراحی های شلوغ برای کاربران غیر قابل درک خواهند شد. صرف نظر کردن از شکل های عجیب، به کار بردن رنگ های زیاد و اشیا بیش از حد براق می تواند در داشتن یک بنر خوب و موثر به شما کمک کند.در بنر زیر که به برند L.L.Bean تعلق دارد، محصول در وسط صفحه نمایش قرار گرفته است و از طرفی دیگر نوشته های سفیدی که در بالای بنر قرار گرفته اند به کاربران این سرنخ را می دهند که پس از کلیک روی بنر با چه چیزی مواجه خواهند شد. این بنر به گونه ای طراحی شده که درخور نام تجاریL.L.Bean باشد و ریسک از دست دادن مخاطب تا حد زیادی کاهش یابد. در پایین این بنر، یک Call to Action واضح قرار گرفته که مخاطبان را تشویق می کند تا روی آن کلیک کرده و وارد مراحل خرید محصولات L.L.bean شوند.

بنر

اشتباه پنجم: استفاده نکردن ازCall to Action

Call to Action دکمه ای است که مخاطب را تشویق می کند تا روی بنر کلیک کرده و عملی در صفحه فرود پیش رویش انجام دهد و چشم پوشی از این دکمه ها باعث می شود که مخاطب درک نکند که چه چیزی پیش رویش است و از بنر گذر کند.
دکمه فراخوانی یا cta: این قسمت بیشتر اوقات از نظر تکنیکی توسط متن یا دکمه گرافیکی ایجاد میشود و شامل متن هایی مثل “اینجا را کلیک کنید” “بیشتر بدانید” “همین حالا ببیند” یا “ثبت نام کنید” میشود.
راهکار : دکمه فراخوان باید در نقطه طلایی و یا نقاط کانونی بنر قرار گیرد تا باعث بیشترین تاثیر ممکن بر مخاطب شود.
از دکمه مناسب استفاده کنید: با توجه به نوع طراحی بنر شما استفاده درست از دکمه ها قطعا باعث افزایش کلیک و بازخورد به سایت شما میشود.
راهکار : اگر میخواهید از دکمه ها استفاده کنید اگر متن شما انگلیسی است بهتر است پایین سمت راست و اگر فارسی پایین سمت چپ قرار گیرد . از رنگ دکمه ها طوری استفاده کنید که در عین حال که متضادند با طرح اصلی نیز همخوانی داشته باشند.

call to action

همخوانی بنر و برند

بعد از اینکه مخاطب شما توسط پیشنهادات شما جذب شد نوبت به کلیک میرسد. پس از کلیک طی فرایندی مخاطب به صفحه فرود وارد میشود و زمانی که بنر شما با محصولات یا اطلاعات داخلی صفحه فرود متناقض باشد مشکلات بسیاری ایجاد میشود.
راهکار: الف) محصولات خود را با بنر همگام کنید.
ب) از پیچیدگی در صفحه فرود اجتناب کنید. گزینه های زیاد مخاطب را گیج میکند.

 

 

طراحی به سبک جدید

 

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و بنرهای تبلیغاتی خودتان را به صورت مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای بنر تبلیغاتی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس یک مبلغ  و زمان برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین  و طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی برای شما ارسال میکنند که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

منبع: ای نتورک

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها