منو

تاریخچه لوگوی وایو کمپانی سونی تاریخچه لوگوی وایو کمپانی سونی

سونی این کمپانی بزرگ ژاپنی در زمینه ی ساخت و تولید لوازم  الکترونیکی، محصولات صوتی و تصویری، بازی های ویدیویی، ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت حرفه ای می کند. سونی یکی از ثروتمند ترین کمپانی های جهانی است. امروزه سونی در فعالیت های تجاری هم موفق عمل می کند، شرکت های سونی، فیلمسازی سونی، بازی های کامپیوتری و شرکت سونی اریکسون و شرکت بازرگانی سونی از این نمونه هاست. جالب است بدانید نخستین محصول سونی یک پلوپز برقی بود که به بازار عرضه نشد. تولید نوار ضبط صوت و دستگاه پخش صوت، نقطه ی عطف کار این شرکت شد، اما کسب گواهی اعطای مجوز ساخت ترانزیستور از آزمایشگاه های بل، سکوی پرتاب این شرکت شد.

وایو را که حتماً می شناسید نامی تجاری که سونی بر لپ تاپ هایش نهاده است. وایو برند تولیدکننده لپ‌تاپ شرکت سونی محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی لوگوی وایو کمپانی سونی می پردازیم:

 

وایو

 

ریشه کلمه وایو VAIO

کلمه VAIO در ابتدا مخفف ۴ کلمه Video Audio Integrated Operation بود اما در سال ۲۰۰۸ با تغییر کلمات در معنی لوگو نیز تغییرات حاصل شد و به Visual Audio Intelligent Organizer  تغییر کرد .

 

ریشه کلمه وایو

 

ریشه گلمه وایو
ایده ی لوگوی وایو توسط آقای Teiyu Goto که در شرکت سونی وظیفه ناظر کیفیت طراحی محصولات وایو شرکت سونی در توکیو را داشت شکل گرفت و به عنوان خالق لوگوی وایو VAIO برگزیده شد . 

 

خالق لوگو وایو



لوگوی VAIO از تلفیق دو دنیای دیجیتال و آنالوگ ساخته شد پس دارای دو مفهوم است:

۱- اولین مفهوم اینکه VAIO شبیه به کلمه Violet یعنی بنفش است و به همین دلیل است که شرکت سونی بسیاری از لپ تاپ های خود را در طیف رنگی بنفش تولید می کند.
۲- و مفهوم دوم اینکه صدای بالا آمدن برخی از لپ تاپ های وایو همانند فشردن کلید های V-A-I-O روی تلفن است.

 

وایو

 

وایو و رنگ بنفش

 

رازهای پنهان در طراحی لوگوی وایو VAIO

در طراحی لوگو مفهومی وجود دارد که به پیام پنهان یا Hidden Message معروف می باشد . این یعنی اینکه طراح لوگو به شکلی از المنت های گرافیکی استفاده کند که حامل پیام باشد اما به راحتی نتوان متوجه این پیام شد. فکر می کنید در لوگوی وایو پیامی نهان وجود دارد؟ اگر کمی هوشمند باشید، پاسختان بله است! لوگوی وایو هم مانند بسیاری از لوگوها حامل پیام مخفی است. لوگوی VAIO از یک سیگنال مونو تشکیل شده که ناگهان به دنیای صفر و یک پا می گذارد!

 

لوگو وایو

لوگوی وایو در حقیقت نشان دهنده‌ی تبدیل امواج آنالوگ به شکل امواج دیجیتال است. حروف V و A که در اول نام این برند استفاده شده‌اند، در حقیقت معرف امواج آنالوگ هستند و حروف بعدی یعنی I و O هم معرف امواج دیجیتال هستند (شاید هم معرف اعداد ۰ و ۱ به‌کار رفته در برنامه‌نویسی کامپیوتر باشند).

 لوگوی وایو ترکیب زیبایی از خلاقیت ذهنی و تایپوگرافی است و یکی از نمونه های خلاقانه و کاربردی در میان برند های تجاری است.

 

معنی پنهان لوگو وایو

 

 

طراحی به سبک جدید

 

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

 

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دسته :  تاریخچه لوگوها

دیدگاه ها