منو

لیندون لیدر (Lindon Leader) یکی از موفق ترین طراحان لوگو لیندون لیدر (Lindon Leader) یکی از موفق ترین طراحان لوگو

لیندون لیدر یکی از موفق ترین طراحان لوگوست. او کسی بود که برای اولین بار از فضای منفی استفاده کرد. لیدر در ۱۹۹۴ طراح ارشد شرکت لندور بود و در این زمان نیز توانست لوگوی فدکس FedEx را طراحی کرد.

لیندون لیدر

فدکس اکسپرس شرکت هواپیمایی باری آمریکایی است که بسته‌های پستی را ظرف یک شب به مقصد می‌رساند وهم‌اکنون بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی باربری جهان بر پایه میزان حمل بار شناخته می‌شود، همچنین با در اختیار داشتن ۶۴۹ فروند هواپیمای باری، از نظر اندازه ناوگان در رتبه چهارم از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی باری قرار دارد. این لوگو در بیش از ۶۰۰ شرکت هواپیمایی و ۳۰۰۰۰ شرکت حمل و نقل زمینی به کارگرفته شد.

فدکس

لیدر در مصاحبه ای در ۲۰۱۳ این چنین گفت، که لندور حدود ۲۰۰ لوگو را طراحی کرده بود و قبل از آن قرار بر این شده بود که این لوگو به ۱۰ مدیر این شرکت نشان داده شود. اگر به لوگو دقت کنید متوجه می شوید که بین دو حرف فضای سفید پنهانی وجود دارد. فلش سمت راست یا به جلو بین ای(E) و اکس(X) بر اهمیت ویژگی حرکت به جلو است. او در این باره این چنین اظهارنظر می کند که نمی توانم احساسم را راجع به هزینه ها و هزینه های مجلات بیان کنم در حالی که بسیاری از مشتریان در این باره می گویند که ۶۰ درصد این لوگو را فضای خالی در برگرفته است. از طرف دیگر می توانم نحوه طراحی لوگو و منبع الهام آنها را برایتان توضیح دهم، ولی بسیاری از مشتریان هنوز بدرستی اهمیت فضای سفید را متوجه نشده اند، و می توانیم بگوییم که فضای سفید، موثرین ابزار استراتژیک بازاریابی است. اين لوگو در رده بندي مجله «رولينگ استون» يکي از ۸ لوگوي برتر ۳۵ سال اخير شد و تاکنون بيش از ۴۰ جايزه جهاني را به خود اختصاص داده است.

لوگو فدکس

تغییرات لوگو فدکس

علاوه بر طراحی لوگوی فدکس، لیدر لوگوهای بسیاری از شرکت های معروف را طراحی کرد،شرکت هواپیمایی هاوایی، بیمه سیگنا و بانک بارسکو از جمله شرکت هایی بود که او برای آنها لوگوهایی را طراحی کرده بود. ولی لیدر به معنا و مفهوم لوگوی فدکس پی برده بود، فکر می کنم که لوگوی فدکس مقدس است و نسبت به بقیه برجسته و خاص بوده، به نظر من مردم این چنین لوگویی را بخاطر خواهند داشت بخاطر اینکه برای طراحی آن بسیار زحمت کشیدم.

شرکت هواپیمای هاوایی

بیمه سیگنا

بیمه سیگنا

سخنی آموزنده از لیندون لیدر در طراحی لوگو

من در طراحی لوگو دو مورد را همیشه در نظر می گیرم: یکی سادگی و دیگری وضوح و روشنی عنوان لوگو بهترین طرح ها از این دو ویژگی نشأت می گیرند.

“I strive for two things in design: simplicity and clarity. Great design is born of those two things.”

“Lindon Leader”

۵ لوگویی که توسط لیندون لیدر یکی از موفق ترین طراحان لوگو طراحی شد

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

 

طراحی به سبک جدید

 

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها