منو

تاریخچه لوگوی والت دیزنی غول فیلمسازی جهان تاریخچه لوگوی والت دیزنی غول فیلمسازی جهان

والت دیزنی قلعه درخشان

 

Walt Disney – قلعه درخشان

شرکت والت دیزنی یک شرکت آمریکایی است که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود. این شرکت که دفتر مرکزی آن در بربنک کالیفرنیا واقع شده است، در تاریخ ۱۶ اکتبر سال ۱۹۲۳ توسط ۲ برادر به نام‌های والت و روی دیزنی تأسیس شد. بسیاری از انیمیشن‌هایی که ما در دوران کودکی خود دیده‌ایم و با آن‌ها بزرگ شده‌ایم، محصول شرکت دیزنی هستند. همه‌ی ما با انیمیشن‌هایی مانند میکی ماوس، سفید برفی، سیندرلا و پینوکیو خاطره داریم و هیچ‌ موقع از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شویم.

 

برادران والت دیزنی

 

انیمیشن های والت دیزنی

 

تاسیس شرکت والت دیزنی همراه با ساخت فیلم کوتاه سرزمین عجایب آلیس

والتر دیزنی در تابستان سال ۱۹۲۳ در سن ۲۲ سالگی با آرزوهای زیادی برای رسیدن به موفقیت و پولدار شدن به کالیفرنیا رفت. او فیلم کوتاهی با نام «سرزمین عجایب آلیس» ساخته بود، در این فیلم دختربچه‌ای به نام ویرجینیا دیویس نقش اصلی فیلم را بر عهده داشت و با شخصیت‌های انیمیشن همبازی بود. والت دیزنی تصمیم داشت این فیلم را به‌عنوان اولین قسمت از مجموعه‌ی داستانی «کمدی‌های آلیس» به یک توزیع‌کننده‌ در نیویورک بفروشد. همین اتفاق شروعی بود تا ۲ برادر دیزنی شرکت خود را با سهم یکسان و با نام Disney Brothers Cartoon Studio در همان سال تأسیس کنند. مدتی بعد و به پیشنهاد روی دیزنی، آن‌ها نام شرکت را به Walt Disney Studio تغییر دادند. انیمیشن‌های آن‌ها فروش خوبی داشت و آن‌ها توانستند دفتر خود را به یک ساختمان بهتر در خیابان هایپریون هالیوود منتقل کنند.

 

سرزمین عجایب الیس

 

ویرجینیا دیویس

ویرجینیا دیویس

 

میکی موس نئونی اولین لوگو والت دیزنی

کمپانی والت دیزنی در ۱۹۲۳ بنا نهاده شد و در طی این سال ها با خلق انیمیشن و کارتون های گوناگون سهم بسیار مهمی از حافظه جمعی چندین نسل از مردمان دنیا را دارد. با این وجود باور کنید یا نه این کمپانی تا سال ۱۹۸۵ از لوگویی در آغاز فیلم های خود استفاده نکرد و به جای آن نسخه های مختلف عبارت «والت دیزنی تقدیم می کند» یا همان «Walt Disney Presents» در شروع انیمیشن های آن ظاهر شده است. در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی یک میکی موس نئونی در تولیدات پخش خانگی والت دیزنی ظاهر شد.

 

میکی موس

 

میکی موس در والت دیزنی

 

رونمایی از لوگوی قلعه جادویی والت دیزنی

از لوگوی آشنای «قلعه جادویی» با پشت زمینه آبی رنگ والت دیزنی در ۱۹۸۵ میلادی رونمایی شد. نمادی که در سال ۲۰۰۶ جزییات بسیار زیادی به آن افزوده شد. این نماد به همراهی آهنگ بسیار معروف « When You Wish Upon a Star» – که برای نخستین بار در ابتدای کارتون پینوکیو شنیده شد – و همراهی قطار پرنده، پرچم های در حال اهتزاز، آتش بازی و بنری که تینکربل شخصیت کوچک کارتون پیترپن به دور قصر سیندرلا خلق می کند به نماد امروزی کمپانی تبدیل شده است. لوگوی مشهورترین استودیو ساخت انیمیشن در جهان همیشه یک قصر مربوط به قصه های پریان را ترسیم می کند. در ابتدا این لوگو از قصر نوشوانشتین در آلمان الهام گرفته بود اما در سال ۲۰۰۶ این قصر با قصر سیندرلا در دیزنی لند شهر پاریس جایگزین شد.

 

لوگوی قلعه جادویی

 

 

قصر نوشوانشتین

قصر نوشوانشتین

قصر سیندرلا

قصر سیندرلا

لوگوی والت دیزنی امضای بنیان گذار این برند است

والت دیزنی نام تجاری موفق، پیشرو و شناخته‌شده‌ای بین کودکان است که توانسته در بین همه مخاطبان برندی شناخته شده باشد. خب فکر می‌کنید چه چیزی بهتر از این است که لوگوی یک برند، امضای صاحب آن باشد؟ بله درست است. شما در لوگوی دیزنی، امضای والت دیزنی بنیانگذار محصولات این شرکت را می‌بینید و این یعنی اینکه صاحب یک برند، اعتبار کسب و کار خود را با این امضا تایید کرده است. البته فونت این امضا چندان شبیه خط والت دیزنی نیست اما هنوز قدرت به تصویر کشیدن مفاهیم مهمی را در خود جای داده است. مانند اینکه نام شخصی تاثیرگذار را به روشی جادویی نشان می‌دهد و همچنین این موضوع که برند دیزنی تاکنون کارهای قابل تحسینی در کارنامه کاری خود دارد را در ذهن تداعی می‌کند.

 

والت دیزنی

افتتاح پارک دیزنی لند

والت دیزنی هیچ ‌موقع از چیزهایی که داشت راضی نبود. زمانی که فیلم‌‌ها و برنامه‌های تلویزیونی او به موفقیت رسید، او احساس کرد که می‌خواهد کار خودش را گسترش دهد. او ۲ دخترش را همیشه به مراکز تفریحی مانند پارک‌، شهربازی و کارناوال‌ها می‌برد. اما درنهایت در همه‌ی مراکز تفریحی روی یک نیمکت می‌نشست و بازی‌ بچه‌ها را تماشا می‌کرد. او با خودش فکر کرد باید پارکی وجود داشته باشد که والدین نیز بتوانند همراه با فرزندانشان خوش بگذرانند. او بعد از چند سال فکر کردن و برنامه‌ریزی، نهایتا در تاریخ ۱۷ جولای ۱۹۵۵ پارک جدید خود یعنی دیزنی لند را افتتاح کرد. در این پارک تفریحی، نقش شخصیت‌های معروف انیمیشن‌ها مانند سفید برفی، میکی ماوس، دانلد داک و … توسط افراد مناسب بازی می‌شود. به‌عنوان مثال پرنسس‌های دیزنی معمولا دخترهای ۱۸ تا ۲۳ ساله هستند که باید دارای قد و وزن مناسب باشند و تمام دیالوگ‌های شخصیت داستان را حفظ باشند و به طور مرتب از آن‌ها استفاده کنند. این کارمندان باید تمام مدت لبخند به لب داشته باشند و با صدایی شبیه به صدای شخصیت اصلی داستان صحبت کنند.

 

پارک دیزنی لند

 

شخصیت های دیزنی لند

 

طراحی به سبک جدید

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

مطالب مرتبط

دسته :  تاریخچه لوگوها

دیدگاه ها