منو

تاریخچه لوگوی برند آدیداس کفش‌هایی که برای پیمودن جهان طراحی شدند تاریخچه لوگوی برند آدیداس کفش‌هایی که برای پیمودن جهان طراحی شدند

کمپانی آدیداس

 

آدیداس (Adidas) برند آشنای ورزش‌کاران و حتی بسیاری از مردمی است که ارتباطی با ورزش ندارند؛ برندی که حاصل مشاجره‌ی دو برادر کفاش بود. آدیداس شرکتی بین‌المللی است که در شهر هرتسوگن‌آوراخ آلمان تأسیس شده و مرکز مدیریتش نیز در این شهر قرار دارد. این شرکت با تمرکز روی طراحی و تولید کفش و لباس و لوازم ورزشی فعالیت می‌کند. آدیداس، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی لباس ورزشی در اروپا و دومین تولیدکننده پس از نایک در جهان محسوب می‌شود. این شرکت هم‌اکنون هولدینگی متشکل از چندین شرکت ورزشی شامل ریباک و تیلرمید و ران‌تستیک و ۸.۳۳ درصد از سهام باشگاه فوتبال بایرن‌مونیخ است. امروزه آديداس در اکثر کشورهای دنيا دارای شعبه و نمايندگی است. کارمندان اين شرکت بيش از ۱۳ هزار نفر هستند. آديداس در اکثر رقابت ها و تورنومنتهای معتبر جهانی مانند المپيک به عنوان يکی از حاميان اصلی حضور دارد.

سکوی پرتاب محصولات آدیداس در دنیای برند سازی

جالب است بدانید آنچه سکوی پرتاب محصولات آدیداس در دنیای برند سازی شد، متقاعد کردن ورزشکار دونده ی المپیک، جسی اُوِنز به پوشیدن کفش ورزشی این برند بود. آدی داسلر گمنام با یک ساک حاوی کفش های ورزشی اش راهی دهکده ی بازی های المپیک شد و  آنجا اونز را ترغیب به خرید کفش هایش کرد. اونز کفش ها را خرید، در مسابقات پوشید و ۴ مدال طلای المپیک را کسب کرد. پس از پایان مسابقات، اونز در برابر رسانه ها یکی از عوامل موفقیتش را پوشیدن کفش های برند آدیداس دانست.

 

آدی داسلر

 

جسی اُوِنز

 

به این ترتیب بود که شرکت آدیداس خوش درخشید و مورد توجه همگان قرار گرفت. اما متاسفانه دیری نپایید که موفقیت آدیداس خاتمه یافت. در سال ۱۹۴۳ بین آدولف و برادرش رادولف که موسسان شرکت آدیداس بودند اختلاف ایجاد شد و همکاری تجاریشان به جدایی انجامید. 

 

آدولف و رادولف

 

رادولف بعد از آن برند خودش را افتتاح کرد و آن را پوما Puma نامید. تا اینکه روبرت دریفوس فرانسوی در سال ۱۹۹۳ آن را با قیمت بسیار بالایی خریداری کرد و ناجی برند آدیداس گردید. 

 

پوما

 

پیدایش جالب نام برند آدیداس

بسیاری معتقدند ADIDAS به معنای تمام روزی است که رویای ورزش را میبینم. اما این درست نیست. این در واقع از نام بنیانگذار آدولف داسلر گرفته شده است. در سال ۱۹۲۰ آدولف داسلر جوان بيست ساله آلمانی شروع به ساخت کفشهای ورزشی کرد و سعی کرد که کفشهای زيبا و با کيفيت را توليد کند. پس از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، آدولف به فکر ثبت شرکت و پيدا کردن نامی برای محصولات خود افتاد. این برند مشهور، نام خودش را از اسم صاحب اصلی اش گرفته؛ آدولف داسلر Addolf Dassler. البته آقای داسلر مدت ها به خاطر اسمش مشکل داشت، چون شبیه آدولف هیتلر بود و در دوران بعد از جنگ، حسابی برایش دردسر درست می کرد. برای همین هم دوستانش او را (آدی) صدا می زدند. او از سه حرف از نام خانوادگی خود (داس) استفاده کرد، و نام آديداس را برای شرکت و محصولات خود برگزيد.

 

آدیداس

 

 دلایل پیدایش لوگوی برند آدیداس

آدولف داسلر المانی مبتنی بر سه خط را برای طرح لوگوی شرکتش برگزید و از آن برای معرفی کفش هایش بهره جست. از نظر او مهم ترین تعبیر این سه خط، القای حس سادگی بود. اما همین سادگی، لوگوی آدیداس را تبدیل به لوگویی منحصر به فرد کرد. به صورتی که هم اکنون در تمام جهان، مردم با دیدن هر سه خط کنار یکدیگر، برند آدیداس را به خاطر می آورند. این لوگو با سه خط ساده ی خود به کیفیت، انعطاف پذیری و در اختیار داشتن بازار اشاره می کند. همچنین مدیران آدیداس در جایی اعلام کرده بودند که طراحی سه خط، از نظر پزشکی بر روی توازن و تعادل ورزشکار موثر است. لوگوی آدیداس عمری معادل نیم قرن دارد.

 

لوگو سه خط

 

جرقه ایده سه نوار در لوگوی آدیداس

با گسترش محصولات آديداس، آدولف داسلر علامت جديدی برای شرکت و محصولات خود انتخاب کرد. اين علامت از شکل کلی کفش گرفته شده بود. علامت جديد دارای سه نوار از کوتاه به بلند بود. چون آدولف نام آديداس را از کلمه اول نام کوچک و سه حرف نام بزرگ خود برگزيده بود، پس انتخاب تعداد سه نوار نيز همين ايده را برای او همراه داشت.

ایده لوگو آدیداس

 

جرقه ایده سه برگ در لوگوی برند آدیداس

در سال ۱۹۷۲ آدی و همکارانش به اين نتيجه رسيدند که تغييری را در لوگوی آديداس انجام دهند. چون همان سال مسابقات المپيک در شهر مونيخ برگزار می شد، آنها از المپيک ايده گرفتند. در اين لوگوی جديد سه برگ که نشانه سه قاره شرکت کننده در المپيک بود در کنار هم قرار گرفتند. سه خط نيز در پايين اين برگها عبور می کردند.

لوگو برگ آدیداس

 

لوگوی آدیداس برای سومین بار متحول شد

طی سال های متوالی تا به امروز، لوگوی این برند تغییرات فراوانی داشته است. روزهای اول این لوگو فقط سه خط بود که هنوز هم این نشان در آن حفظ شده است. بعدها برادر آدی که مدتی بعد، خودش(پوما) را تاسیس کرد لوگو را به گویی با سه خط تغییر داد. در مرحله دوم این لوگو به یک برگ سه خط تبدیل شد. ورزشکارانی که ایستادن بر قلۀ جهان را می خواهند، برندی شایستۀ آرمان هایشان انتخاب می کنند. بنابراین پیتر مور در سال ۱۹۹۰ با تکیه بر این هدف، سومین نسخه از لوگوی سه خط آدیداس را طراحی کرد. 

 

لوگوی آدیداس

 

لوگوی آدیداس برای بار سوم نیز متحول گردید و نسخه ی نهایی به بازارهای جهانی معرفی شد. اما این بار تغییرات کوچکتری بر روی لوگو انجام شد چرا که برند آدیداس جایگاه خود را در تمام جهان یافته بود و تعویض لوگو می توانست موقعیت آن را در نگاه مشتریانش تخریب کند. در این زمان، برند شناخته شده ی آدیداس، به افزایش کیفیت تولیدی محصولاتش می اندیشید. پس لوگوی جدید باید معانی بیشتری را به مردم القا می کرد. طرح جدید لوگوی آدیداس، به سه خط مورب مثلثی شکل با الهام از نماد یک کوه طراحی شد. طراح معتقد بود رسیدن به قله کار هر کسی نیست، تنها کسانی به قله صعود می کنند که خاص می اندیشند و خاص تر تلاش می کنند. این کوه نشانی از چاش هایی بود که ورزشکاران با آدیداس از عهده اش بر می آیند.

رنگ مشکی لوگوی برند آدیداس نماد چیست

تعیین رنگ مشکی برای این لوگو صرفا تصادفی نبوده و هدف اصلی ایجاد انگیزه ورزش در جوانان و تشویق کسانی است که برای ورزشکار شدن تلاش می‌کنند.

دانستنی های برند آدیداس

۱- آدیداس از کارگاه خانگی با هدف تولید کفش از مواد بازیافتی شروع به‌کار کرد

 

کارگاه خانگی آدیداس

 

۲- استفاده‌ی ورزش‌کاران مشهور از کفش‌ها باعث شهرت کفش‌های داسلر شد

 

آدیداس

 

۳- برادران داسلر پس از جدایی، برندهای آدیداس و پوما را تأسیس کردند

 

برادران داسلر

 

۴- کفش‌های مجهز به استوک‌های پیچی عطفگاهی در تاریخ برند آدیداس بود

 

استوک های پیچی

 

۵- توپ مخصوص جام‌جهانی فوتبال را همیشه آدیداس تولید می‌کند

 

توپ جام جهانی

 

۶- نایک و ریباک، آدیداس را تقریبا از بازار آمریکا حذف کردند

 

نایک

 

۷- خرید Reebok باردیگر آدیداس را به قدرتی بزرگ در جهان تبدیل کرد

 

ریباک

طراحی به سبک جدید

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

مطالب مرتبط

دسته :  تاریخچه لوگوها

دیدگاه ها