بروشور چیست بروشور چیست و بهترین بروشور ها چه مزایایی دارند؟
بروشور چیست و چه مزایایی دارد؟
بروشور برگهای چند لتی (برگه هایی که چند خط تا می خورند ) و یا یک کتابچهی چند صفحهای است که به وسیلهی آن کالا یا خدمات هر کسب و کار معرفی میگردد. معادل فارسی بروشور، کالانما است.اگر با بروشورهای تبلیغاتی آشنایی زیادی ندارید، مطالعه این مقاله علاوه بر آشنا کردن شما با ویژگیها و مزایای آنها، کلیه شک و شبهههایتان در مورد استفاده از این روش تبلیغاتی را نیز برطرف خواهد کرد.
بهتر است با یک مثال مطلبم رو توضیح بدم بارها به هنگام باز کردن درب جعبهی دارو برگهی کوچکی را درون آن مشاهده کردهایم. این برگه حاوی اطلاعات جامع و کاملی دربارهی نحوهی مصرف، میزان مصرف، اثرگذاری و همه اطلاعات مربوط به محصول میباشد؛ و یا هنگامی که قصد نصب تلویزیون، ماشین لباسشویی و …. را داریم ناگزیر جهت آشنایی با نحوهی نصب و استفاده از آن به بروشورهایی که درون جعبهی محصول است مراجعه میکنیم
انواع بروشور:
بروشورهای الکترونیکی
این نوع بروشور ها به نسبت بروشور های قدیمی کاغذی مزایای مانند مخاطبین و توزیع بیشتر و هزینه کمتر در مقایسه با نسخه های چاپی را دارا می باشند.
بروشور تک برگی
بروشورهای تک برگی معمولا در یک برگ و در اندازه های مختلف چاپ میشوند. این بروشورها ممکن است گاهی یک رو و گاهی دو رو باشند.
بروشور لت دار
بروشورهای لت دار دارای چند صفحه هستند و این صفحات پس از تا زدن به لت تبدیل می شوند. این لت ها ممکن است ۲ لت، ۳ لت، ۴ لت و بیشتر باشند. بروشورهای ۲ و ۳ لت از بهترین بروشورها است که برای تبلیغات تجاری استفاده میشود. به دلیل اینکه هم خواندنش راحت تر و هم مدت زمان بسیار کمی برای خواندن مطالب آن نیاز است
بروشور فرمی یا کتابچه ای
این نوع بروشورها بصورت کتابچه هستند و دارای صفحات زیادی هستند و آنها را به وسیله چسب گرم و منگنه صحافی کنیم. در بروشورهای فرمی میتوان از عکس ها و متن های زیادی هم استفاده کرد.
بروشور اسلیپ کیس
از این بروشورها بعنوان پوشه استفاده میشود و در بعضی اوقات به آنها فولدر هم می گویند. این فولدرها بعنوان پوشه عمل کرده و برای گذاشتن ورقه های جدا جدا در کنار هم مورد استفاده قرار میگیرند.
پمفلت و یا لیفلت
یک کتابچه است که عموما اطلاعاتی را در مورد یک محصول ارائه میدهد و به دنبال فروش محصول یا خدمات نیست. بروشورهایی هستند که در تولید آنها از کاغذهای با گراماژ پایین استفاده می شود. بصورتی که از پمفلت برای استفاده از دفترچه های راهنمای کالا بیشتر استفاده میشود و از بروشور لیفلت برای درون جعبه های دارو استفاده می شود. اغلب این دو نوع بروشور بصورت تک رنگ و مشکی بکار میروند.
یک بروشور دارای چهار هدف است
اطلاعات
معمولاً بروشور را برای دادن اطلاعات موضوعی درباره شرکت، به مشتریان به کار می برند. این اطلاعات ممکن است در مورد محصولات و یا خدماتی است که آن شرکت در اختیار مشتریان قرار می دهد.
تبلیغات
یک بروشور ابزار تبلیغاتی قدرتمندی برای شرکت محسوب می شود. به گونه ای که اجازه می دهد تبلیغات در مورد یک یا چند محصول یا خدمت صورت گیرد.
شناسایی
بروشور سبب آشنایی خودکار مشتریان با شرکت، محصولات و خدمات شما می شود. همچنین در افزایش شأن و اعتبار کسب و کار شما نقش به سزایی دارد.
آموزشی
بروشور می تواند ، روش استفاده، بهره برداری و کاربرد صحیح یک کالا یا موضوع خاص را به مخاطب منتقل نماید.
مزایای استفاده از بروشور
۱- توزیع آسان بروشور شما می توانید بروشورها را در مکان های مختلف از جمله نمایشگاه ها و فروشگاه ها قرار دهید. این امر اجازه می دهد اطلاعات مثبت و دقیق تری را به افراد بیشتری ارسال کنید و به بسیاری از مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.
۲- مقرون به صرفه بودن بروشور هنگامی که چشم مشتریان خود را به خواندن بروشور خود جلب می کنید، می توانید اعتماد ایجاد کنید. اکثر شرکت ها اهداف خود را در بروشور قرار می دهند. این اطلاعات به مشتریان کمک می کند تا در هنگام انتخاب و خرید شرکت شما در الویت قرار گیرد.
۳-بروشور، سازنده اعتبار کسب و کار شما،بروشور زمانی که حرفه ای طراحی شده باشد می تواند یک سرمایه گذاری مناسب باشد و اعتبار و اهداف شرکت را بهبود بخشد در صورتی که یک بروشور ضعیف تمام اعتباراتی را که می توانید کسب کنید از بین می برد.
۴- بروشور، حامل اطلاعات جامع بروشور به صاحبان شرکت ها اجازه می دهد اطلاعات زیادی را در یک فضای کوچک جمع آوری کنند و به توصیف خدمات و محصولات خود بپردازند.
برای طراحی حتما از یک طراح گرافیک با تجربه و ماهر کمک بگیرید
دوستان گرامی طراحی یک امر تخصصی و بسیار مهم می باشد و نیاز به تجربه ، دانش و مهارت کافی برای کار کردن ابزار های طراحی ماند کرل ، فتوشاپ و… دارد.
شما باید حتما برای طراحی یک بروشور از یک طراح حرفه ای و با تجربه استفاده کنید زیرا فقط جنبه طراحی و زیبایی آن مطرح نیست طرح شما باید استاندارهای لازم برای چاپ را نیز داشته باشد سایز ها دقیق تنظیم شده باشد ، حفظ برش ها رعایت شده باشد ، کد های رنگ به درستی انتخاب شده باشد تا شما بتوانید علاوه بر یک طراحی زیبا از کیفیت چاپ مناسب نیز بهرمند شوید.
مرکز چاپ و طراحی دانا این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید علاوه بر سفارش چاپ تراکت از خدمات طراحی این مجموعه به صورت آنلاین نیز بهرمند شوید و از طراحان حرفه ای چاپ دانا به صورت آنلاین استفاده کنید.
نحوه سفارش طراحی در چاپ دانا
شما به راحتی از طریق سیستم سفارش گیری آنلاین چاپ دانا می توانید سفارش طراحی و چاپ خود را به صورت آنلاین انجام دهید پس از آن طراحان حرفه ای این مجوعه با توجه به توضیحات شما پیش طرحی را برای شما ارسال خواهند کرد و با نظر شما طرح کامل شده و پس از تائید و رضایت شما طرح در نوبت چاپ قرار خواهد گرفت.
در پایان ذکر این نکته نیز الزامی است که علاوه بر نحوه طراحی، کیفیت چاپ بروشور نیز جهت ارائه به مخاظب بسیار مهم بوده و در جذب مشتریان تاثیر به سزایی دارد. چاپ دانا ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات چاپ در ایران آماده ارائه خدمات چاپ و طراحی از جمله چاپ بروشور ، چاپ کارت ویزیت ، چاپ سربرگ ، چاپ فاکتور ، بسته بندی و … به شما مشتریان گرامی می باشد تمامی چاپ های این مرکز از لحاظ کیفیت چاپ گارانتی خواهد شد .ما با مجهزترین دستگاه های روز دنیا آماده ارائه خدمات چاپ به شما سروان گرامی می باشیم برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
درضمن شما می توانید از کد تخفیف زیر از ۸ درصد تخفیف در زمان سفارش محصولات چاپی نیز از طرف ما بهرمند شوید.
کد تخفیف : maghaleh
دسته : مقالات