تاریخچه لوگوی برند سامسونگ تاریخچه لوگوی برند سامسونگ
لی بیونگ چول Lee Byung-chul 李秉喆، عضو یک خانوادهی کرهای در منطقهی اویریئونگ کرهی جنوبی بود. او در سال ۱۹۳۸ به شهر دائگو رفت و شرکت Samsung Sanghoe را تأسیس کرد. در زبان کرهای کلمهی سامسونگ به معنای سه ستاره است. اولین فعالیت شرکت سامسونگ صادرات بود که خصوصا روی صادرات ماهی خشک، موادغذایی محلی و رشته فرنگی تمرکز داشت. این شرکت فعالیت صادراتی خود را در منطقهی سودونگ و با ۴۰ کارمند و کارگر شروع کرد.
شرکت Samsung Sanghoe
فعالیتهای او در سالهای بعد به تصفیهی شکر و تولید پشم اختصاص داشت. شرکت Chiel Mojik در سال ۱۹۵۴ بهعنوان آسیاپ پشم این شرکت تأسیس شد که امروزه با نام Cheil Industries بهعنوان یکی از بزرگترین فعالان صنعت پارچه، مد، صنایع شیمیایی و محصولات شیمیایی الکتریکی شناخته میشود.
ورود سامسونگ به صنعت الکترونیک
در سالهای پایانی دههی ۱۹۷۰، سامسونگ با تأسیس زیرمجموعهی سامسونگ الکتریک اینداستریز بهصورت جدی وارد این صنعت شد. این زیرمجموعه خود شامل بخشهای متنوعی از دستگاههای الکترونیکی، الکترومکانیکی، تولید قطعات دستگاهها و بخش مستقل نیمههادیها بود. اولین مجموعهی عملیاتی این بخش در شهر سوون تأسیس شد. اولین محصولات این شرکت شامل تلویزیون، ماشینحساب، یخچال، سیستمهای تهویه و ماشین لباسشویی بود.
محصولات سامسونگ در دهه ۱۹۷۰
در دهه ۱۹۸۰ به تولید انواع تلویزیونهای رنگی ،کامپیوترهای شخصی ،ضبط صوت و دوربین فیلمبرداری پرداخت . در ابتدا و میانه دهه ۱۹۹۰ سامسونگ تولید حافظه و هارد دیسک را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شروع کرد که امروزه همچنان بخش بزرگی از تجارت سامسونگ را تشکیل میدهد .
این شرکت در دهه ۱۹۹۰ فعالیت خود را نیز در صنعت موبایل آغاز نمود که در ابتدا به دلیل اشتباهات مکرر شکست خورد و پس از تلاشهای فراوان در اواخر این دهه موفق به تولید تلفنهای همراه با قابلیت اتصال به اینترنت گردید و سر انجام صنعت موبایل به سودآورترین کسب و کار سامسونگ تبدیل شد . داستانها حاکی از آن هستند که یکی از اولین گوشیهای تولیدشده توسط سامسونگ بهقدری در عملکرد مشکل داشت که لی کان هی Lee Kun-hee رئیس و مدیرعامل گروه بزرگ سامسونگ و پسر مؤسس برند سامسونگ، لی بیونگ چول با حضور در کارخانه، دستور نابودی تمام گوشیهای تولیدشده را داد. او با این کار نشان داد که تمام تلاش مهندسان و کارگران تا آن روز بیفایده بوده است و همهچیز باید از اول شروع شود. همچنین سامسونگ پیشرفت های گسترده ایی را در صنعت تلویزیون رقم زد، بطوریکه موفق به ساخت اولین تلویزیون دیجیتال HD بصورت انبوه در سال ۱۹۹۸ شد . هم اکنون فعالیت عمده این شرکت بر روی تولیدات تلویزیون و پخش کنندههای Blu-Ray و سایر تجهیزات سینمای خانگی می باشد.
اولین تلفن همراه سامسونگ
اولین گوشی اندرویدی سامسونگ
معنی کلمه سامسونگ در زبان کره ای و دلیل انتخاب آن
در زبان کره ای کلمه سامسونگ به معنی سه ستاره است. این نام تجاری توسط بنیانگذار سامسونگ یعنی آقای Lee Byung-chull انتخاب شد و هدف از این نامگذاری این بوده که روزی سامسونگ به شرکتی قوی و ماندگار همانند ستاره های درخشان آسمان تبدیل خواهد شد. اما چرا سه ستاره؟ چه ارتباطی بین عدد سه با موفقیت وجود دارد؟ اصلا چرا تک ستاره یا حتی پنج ستاره انتخاب نشد؟ دلیل این موضوع در فرهنگ و زبان کره ای نهفته است. اگر عدد سه به همراه چیزی استفاده شود، در این حالت نماد قدرت و بزرگی برای آن می باشد. شاید اگر نگاهی به تاریخچه چند سال اخیر شرکت سامسونگ داشته باشیم، متوجه می شویم که انتخاب این اسم دور از واقعیت هم نبوده چون این شرکت در حال حاضر به یکی از قدرت های بزرگ در دنیا تبدیل شده است! نام سامسونگ از دو قسمت Sam ( به معنای عدد ۳) و Sung (به معنای ستارهها) گرفته شده است. در تفکر غربی ستاره به معنای موفقیت است. اما در تفکر کرهای این سه ستاره برگرفته از خدای چینی است که نشان از سه عامل افتخار، شانس و طول عمر دارد.
مدیر عامل همه چیز را تغییر داد
در اواخر قرن بیستم، اعتبار تولیدات سامسونگ همانند کشور چین حال حاضر بود: ارجحیت کمیت بر کیفیت. اما مدیرعامل جدید در آن زمان، لی کان هی Lee Kun-hee با شعار «همه چیز را تغییر بده، جز زن و فرزند» وارد شد و تغییرات زیادی در سامسونگ ایجاد کرد و محصولات آن را تبدیل به یکی از باکیفیتترینهای دنیا کرد. در سال ۱۹۹۵، این مدیرعامل چنان از کیفیت اسمارت فونهای سامسونگ عصبانی بود که میلیاردها واحد آن را جلوی کارمندان به آتش کشید. البته امروز خود این اسمارت فونها آتش میگیرند!
Lee Kun-hee
سامسونگ بزرگترین برج دنیا را ساخته است!
آیا نام برج خلیفه را شنیدهاید؟ برج خلیفه در دبی قرار داد و با ۸۲۸ متر ارتفاع، بزرگترین برج دنیاست. اما چه شرکتی این برج را ساخت؟ درست حدس زدید سامسونگ! البته واضح است که بخش الکترونیک سامسونگ اینکار را انجام نداده است، بلکه بخش C&T Corporation که در بخشهای مد، تجارت و ساخت و ساز کار میکند، این برج را ساخته است. همانطور هم که واضح است این پروژه بزرگ و پیچیدهای بود که باید سامسونگ با شرکتهای دیگر نیز همکاری میکرد، اما باید به نتیجه کار افتخار کند.
سامسونگ برای اپل قطعه میسازد
سامسونگ از تجربه خود استفاده کرده و به دیگر شرکتها خدمات میدهد، بخصوص به رقیب دیرینهاش اپل. گرچه این دو غول دنیای تجارت، با هم رقابت شدیدی دارند، اما از همکاری با یکدیگر ابایی ندارند. سامسونگ برای مکهای اپل SSD میسازند و نمایشگرهای رتینای اپل نیز ساخت این شرکت هستند. به دلیل اینکه اپل زیاد در کارهایش شفافیت نشان نمیدهد، فهمیدن دقیق قطعاتی که سامسونگ برای اپل میسازد، دشوار است. هر چه باشد، بخش موبایل تنها ۳۰ درصد درآمد بخش الکترونیک را تشکیل میدهد و یافتن گزینههایی برای کسب درآمد بیشتر، چندان دور از ذهن نیست.
شرکت های تابعه سامسونگ
از مهمترین شرکتهای فعال تابعه سامسونگ در سراسر دنیا می توان به این شرکتها اشاره کرد: سامسونگ الکترومکانیکس، سامسونگ تکوین، سامسونگ سی اند تی، سامسونگ فایر، سامسونگ کارت، سامسونگ لایف، چیل ورلدواید، سامسونگ الکترونیکس، صنایع سنگین سامسونگ و مهندسی سامسونگ. شرکت سامسونگ الکترونیکس در سال ۱۹۶۹ فعالیت خود را آغاز کرد و این شرکت در پنج حوزه فعال است (لوازم خانگی دیجیتال، رسانه دیجیتال، السیدی، نیمه هادیها و ارتباطات راه دور.
جایگاه جهانی سامسونگ
در جدیدترین رتبه بندی که موسسه اینتر برند انجام داده است شرکت سامسونگ جایگاه ششم را در میان برندهای برتر جهان به خود اختصاص داده است. این برند با افزایش ۹ درصدی نسبت به سال قبل ارزشی معادل ۵۶٫۲ میلیارد دلار کسب کرده است. سامسونگ از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ همواره در میان ۱۰ برند برتر جهان که توسط شرکت اینتر برند تعیین شده قرار داشته است. این موضوع نشانگر رشد دائمی و پیشرفت مداوم شرکت سامسونگ است.
پیشنهاد طراحی لوگوی جدید سامسونگ پس از ۲۱ سال
لوگوی سامسونگ به مدت ۲۱ سال، برای کمپانی بزرگ سامسونگ به عنوان یک آرم، خدمات شایانی کرده است. این نوع لوگو و بیضی مشهور آن ممکن است برای استفاده بر روی لوازم خانگی مناسب بــاشد؛ امــــا استفاده از آن روی چیزهای شخصی؛ مانند گوشی و تبلتها می تواند خسته کننده باشد. زمانی که لوگو برند سامسونگ در کنار رقیب سرسخت خود قرار بگیرد این تفاوت آشکارتر خواهد شد. با این وجود، سامسونگ فروش بسیار خوبی دارد و حتی بیشتر از رقیب خود در صحنه حضور دارد. اما آیا این لوگو سزاوار این نام ارزشمند تجاری هست؟ از این رو طراح هلندی «فیرات» در حال تلاش برای طراحی مجدد آرم جدید سامسونگ و ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین محصولات وسیع و فعلی با این نام تجاری است. این آیکون گرافیکی جدید که بر اساس حرف S و به شکل نوار طراحی شده است، امکان تشکیل فرم های متنوع بسیاری از حرف A را ایجاد کرده است. فیرات اعتقاد دارد که:ماندگاری، کیفیت و اتحاد در سادگی است.
تغییرات لوگو برند سامسونگ از گذشته تا به امروز
لوگوی این برند کرهای از گذشته تا به امروز بر مبنای نام سامسونگ طراحی شده است و تغییر رنگ به آبی، ضخیم کردن نوشتهها و ایجاد تغییراتی در فونت، بیشتر به دلیل مسائل برندینگ دیداری در لوگوی فعلی این کمپانی انجام شده است.
پیشنهاد یک راه حل خلاقانه
دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .
چگونه کار می کند ؟
ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .
برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید
دسته : تاریخچه لوگوها
ارسال شده در ژانویه 5, 2022 00:05
حج رحیم