منو

تاریخچه لوگوی شرکت گوگل تاریخچه لوگوی شرکت گوگل

 گوگل، غول اینترنتی، خدای جست‌وجو یا هر چیزی که نامش را می گذارید، یک شرکت موفق آمریکایی است. شركت گوگل در واقع يك شركت فعال در عرصه جست و جوي اينترنتي و تكنولوژي تبليغات است كه در تاريخ ۴ سپتامبر سال ۱۹۹۸ تأسيس شد. اين شركت در حال حاضر در زمينه عكس، اخبار، نقشه‌ها، ويدئوها و برنامه‌هايي كه از سوي خود گوگل ساخته شده‌اند، هم فعاليت مي‌كند و همين امر موجب شده كه گوگل به پربيننده‌ترين سايت اينترنتي دنيا تبديل شود و محبوبيت زيادي را به دست آورد. جمله «گوگل کن» یک جمله آشنا و البته چاره ساز در مواقعی‌ست که نیاز به اطلاعات در خصوص موضوعی خاص داریم.

گوگل

 

پیدایش موتور جستجوگر گوگل

جالب است بدانید که در ابتدای امر دو دانشجوی دانشگاه استنفورد، با نام های Larry Page و Sergy Brin، (مردان گوگل) یک پروژۀ تحقیقاتی آغاز کردند که با یک موتور جستجوگر، لینک های پشتیبانی سایت ها را بررسی می کرد و میزان ارزش آن ها را در نتایج به دست می آورد. 

مردان گوگل

 

مردان گوگل

ملاک این ارزش گذاری و رتبه بندی این بود که وبسایت هایی که لینک های بیشتری از سوی صفحات معتبر می گیرند، از نظر ارتباطی در جایگاه مهمی قرار می گیرند. در واقع فرضیۀ آن ها این بود که اگر پایه و اساس موتورهای جستجو بر تحلیل رابطه بین وب سایت ها باشد، نتیجۀ بهتری نسبت به روش های رایج زمان به دست خواهد آمد.

 دامنۀ گوگل ابتدا google.stanford.edu  بود. سپتامبر سال ۱۹۹۷ این دامنه به google.com تغییر یافت و سرانجام در سال ۱۹۹۸ نخستین دفتر کاری گوگل راه اندازی شد و شرکت گوگل رسماً فعالیت حرفه ای خود را شروع کرد هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود.

اولین دامنه گوگل

 

ايده‌ي اوليه لوگوي اصلي گوگل از كجا آمده است؟

لوگوي اوليه گوگل را سرگئي برين (Sergey Brin) يكي از بنيان‌گذاران گوگل با استفاده نرم‌افزار Gimp طراحي كرد، اما نسخه جديد لوگوي گوگل را خانم روت كدار (Ruth Kedar) طراحي كرده است. روت کدار مدرس طراحی در دانشگاه استنفورد بود.  لری پیج  و سرگئی برین که در اندیشۀ برندی جهانی با هدف تصاحب رتبۀ برتر بودند و برای رسیدن به این هدف، به اهمیت طراحی خلاقانۀ لوگو پی برده بودند، به سراغ کدار رفتند و او را برای طراحی لوگوی گوگل استخدام کردند. 

روت کدار

لوگوی گوگل

کمپانی گوگل که با معرفی زبان طراحی متریال، تقریبا زبان اکثر طراحان جهان را تغییر داد، در لوگوی خود نیز از همان المان‌ها و طراحی تخت بهره‌ برده است. در واقع لوگوی این کمپانی، همانی است که ابتدا بود، تنها نوشته‌ی گوگل اصلاح شده است و یک فونت تخت، مدرن‌تر و مرتب‌تر در طراحی لوگوی جدید به‌کار رفته است.

تغییرات لوگو گوگل

 

 

تغییرات لوگو گوگل

 

آیا رنگ بندی لوگوی گوگل از فرمول خاصی پیروی می کند

 لوگوی رنگی گوگل یکی از پربازدید‌ترین و محبوب‌ترین لوگوهاست این لوگو در عین سادگی اما بسیار زیبا و خلاق است. خانم کدار در مورد رنگ‌بندی گوگل گفت این رنگ‌ها از فرمول خاصی پیروی نمی‌کند وی در عین حال تاکید کرد که به هنگام طراحی، مصصم بوده لوگو را با رنگ‌های اصلی رنگ ببخشد.  به جای اینکه یک ترتیب تکراری در الگو وجود داشته باشد یک رنگ دوم به لوگو اضافه شده است که این ایده را برساند که گوگل قوانین را ادامه نمیدهدلوگوی گوگل از شش حرف تشکیل شده که پنج حرف آن از رنگ‌های اصلی رنگ گرفته است.خانم کدار به حرف L یک رنگ ثانویه یعنی رنگ سبز اختصاص داده است. همین امر نیز ثابت می‌کند که گوگل در انتخاب رنگ‌های لوگو هیچ قاعده‌ای را دنبال نکرده است.

رنگ لوگو گوگل

و اما فرضیه جالب در مورد انتخاب رنگ لوگوی گوگل: ( رنگ ها به جایگاه اعداد و عدد اول بودن یا نبودن آن عدد است.۱و۲و۳و۵ اعدا اول هستن پس رنگ های متفاوتی دارن ،۴ و ۶ اول نیستن و ترتیب رنگ های اعداد اول رو ادامه می دهند.)

رنگ بندی لوگو گوگل

 

گوگل برگرفته شده از کدام واژه است

گوگل بر گرفته شده از واژهٔ گوگول که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد. گوگل به‌طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است، و روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد.

واژه گوگل

 

گوگل همه دامنه های مشابه Google را خریداری کرده است

شرکت گوگل آینده نگری جالبی دارد. آنها همه دامنه هایی مشابه گوگل را خریداری کرده اند تا اگر کاربری در تایپ نام گوگل اشتباه تایپی داشت، باز هم به خود گوگل دات کام هدایت شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید Google بیشترین میزان خطای تایپی را دارد. به طور مثال، رایج ترین غلط تایپی هنگام نوشتن گوگل، Googel است. این واژه هر ماه بیش از ۵ میلیون بار سرچ می شود. گوگل همچنین دامین، ۴۶۶۴۵۳ را نیز که معادل های رقمی حروف گوگل هستند را خریداری کرده است. از دیگر دامنه هایی گوگل خریده است می توان به googel maps، googel translate و googel adsense اشاره کرد.

466453

ترنسلیت

map

adsense

سیاست گوگل با نام استراحت ابتکاری

گوگل به عنوان یک عامل ترغیب، سیاستی با نام «استراحت ابتکاری» (Innovation Time Off) در شرکتش به وجود آورد، که در آن مهندسان ۲۰٪ از زمان کار خود را به پروژه‌هایی اختصاص می‌دهند که به آن‌ها علاقه دارند. تعدادی از خدمات جدیدتر گوگل از جمله جی‌میل، گوگل نیوز، اورکات و ادسنس در اصل از همین ایده به وجود آمده‌اند. در یکی از سخنرانی‌های دانشگاه استنفورد، مریسا مایر، معاون قسمت محصولات جستجویی گوگل، بیان داشت که نیمی از محصولات جدیدی که به نمایش درمی‌آیند همه در زمان استراحت ابتکاری به وجود آمده‌اند.

استراحت ابتکاری

شعار اصلی و به ثبت رسیده گوگل این است: «شرور نباش!»

شرور نباش، شعار رسمی کمپانی گوگل است که بر سر خالق آن اختلاف نظر وجود دارد، برخی از منابع خالق آن را پاوول بوچت که رهبر تیم نرم‌افزاری جی‌میل بود می‌دانند و برخی خالق آن را امیت پاتل، مهندس گوگل می‌دانند. گوگل این شعار را نوعی الگوی اخلاقی خود می‌داند.

شرور نباش

 

 

طراحی به سبک جدید

 

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

 

 

مطالب مرتبط

دسته :  تاریخچه لوگوها

دیدگاه ها