منو

کلید راز های موفقیت انسان های بزرگ! کلید راز های موفقیت انسان های بزرگ

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که برای موفقیت در زندگی به شرایط خاصی (مثل پول، امکانات، پشتوانه و …) نیاز دارند. اما نگاهی به زندگی افراد موفق نشان می‌دهد که بسیاری از آنها نه پولدار بوده‌اند و نه ویژگی‌های خاصی داشته‌اند. آنها فقط راز و رمزهای موفقیت را درک کرده‌اند و در زندگی به کار بسته‌اند. موفقیت هیچ ربطی به ارث و نژاد و آی کیو و حساب بانکی ندارد. موفقیت هیچ فرمول شناخته شده و یکسانی ندارد که برای همه کار کند. اما می توانیم با ایجاد عادت های افراد موفق و انسان های بزرگ در خود، مانند آن ها موفقیت رادر آغوش بگیریم! آیا می‌دانید راز موفقیت انسان های بزرگ چیست؟ اگر شما نیز می‌خواهید در زندگی خود فرد موفقی باشید، با ما در این مقاله همراه باشید تا از راز های موفقیت انسان های بزرگ آگاه شوید و سعی کنید به تدریج تغییراتی در زندگی خود به وجود آورید از همین لحظه شروع کنید!

تمرکز روی داشته‌ها

اولین راز موفقیت این است که روی داشته‌ها و توانایی که دارید تمرکز کنید و ببینید با آن توانایی‌ها چه کارهایی می‌توانید انجام دهید، حتی اگر توانایی‌های خود را دست کم بگیرید بازهم برای شروع کافیست. اگر الان دارید این مطلب را می‌خوانید پس توانایی خواندن و نوشتن دارید، پس توانایی یادگرفتن بیشتر را هم دارید، می‌توانید از یادگیری شروع کنید، ببینید به چه توانایی‌هایی نیاز دارید و شروع کنید به یادگیری و تقویت آنها، هرچقدر در این مسیر بیشتر پیش بروید، توانایی‌هایتان بیشتر شکوفا می‌شود و کشف می‌کنید متناسب با آن به دنبال چه خواسته‌ها و آرزوهایی بروید.

تمرکز

عادات غیرعادی دارند

حتما درباره عادات عجیب و غریب افراد موفق شنیده اید؟ برخی افراد در خواب ایده های ناب به ذهن شان خطور می کند، در صورتی که برخی دیگر در بیداری این گونه اند. شاید بد نباشد بدانید که توماس ادیسون تنها ۳ ساعت در روز می خوابید یا نبوغ بتهوون در حمام شکوفا می شد.

 

ایده

یک ساعت مطالعه قبل از خواب

بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت هر شب قبل از خواب حدود یک ساعت راجع به تمامی مسائل نظیر سیاست مطالعه می‌کند. دانشگاه اسکس در سال ۲۰۰۹ مطالعاتی انجام داد که بر اساس آن ۶ دقیقه مطالعه روزانه می‌تواند استرس را تا ۶۸ درصد کاهش دهد. از دیگر خواص مطالعه در بلند مدت، ممانعت و به تاخیر انداختن ابتلا به آلزایمر گزارش شده است که تقریباً اکثر انسان‌ها به هنگام پیری تا حدودی به آن مبتلا می‌شوند. همچنین علاوه بر خواص ذکر شده برای مطالعه، مطالعه روزانه می‌تواند استرس را کاهش دهد و حافظه را قدرت بخشد. نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه انگلیس نشان می‌دهد که مطالعه روزانه تا ۳۲ درصد احتمال ابتلا به بیماری زوال‌شناختی را کاهش می‌دهد.

 

مطالعه کردن

انضباط شخصی داشته باشید

چه چیزی حرفه ای ها و انسان های بزرگ را از افراد معمولی متمایز می کند؟ آن ها حتی وقتی به قول معروف حس کار کردن ندارند هم کارشان را انجام می دهند و افراد معمولی در این مواقع کار را رها می کنند. یک نویسنده معروف می گوید: «نویسنده ای که منتظر رسیدن زمان مناسب برای نوشتن است، بدون نوشتن حتی یک کلمه بر روی کاغذ از این دنیا خواهد رفت!» این جمله را می توان به تمام ما نسبت داد، در هر شغلی که باشیم! دفعه بعد که حس کار کردن نداشتید خودتان را مجبور کنید تا فقط ۱۵ دقیقه دیگر ادامه دهید. بعد از این ۱۵ دقیقه معجزه را خواهید دید. این ۱۵ دقیقه شما را دوباره به حرکت وا می دارد و می توانید مدت بیشتری کارتان را ادامه دهید. اگر از این راه جواب نگرفتید، ۳۰ دقیقه زمان بگذارید و کاری که در حال انجامش هستید را به اجزاء کوچکتری تقسیم کنید و بعد از این مدت یکی یکی آن ها را به پایان ببرید تا کار تمام شود.

 

انضباط شخصی

پول را هدف اصلی خود قرار نمی‌دهند

اگر فکر می‌کنید که هدف اصلی افراد موفق به دست آوردن پول است، سخت در اشتباهید. اگر فقط به خاطر پول کار کنید، هرگز به جایی نخواهید رسید. سعی کنید در کنار هدف اصلی خود، پول را به عنوان یک هدف جانبی از کار سخت و مطالعه‌ی فراوان در نظر بگیرید. افراد موفق همیشه با در نظر گرفتن وضعیت بازار و کسب‌وکارهای رو به رشد، ایده‌ای را مطرح و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. پزشکی که برای تشخیص راه درمان یک بیمار تلاش می‌کند، وکیلی که به هر ترفندی متوسل می‌شود تا در دادگاه برنده شود و مهندسی که با وسواس نقشه‌ای طراحی می‌کند تا یک ساختمان بی‌نظیر بسازد، همه به یک هدف فکر می‌کنند. در مسیر موفقیت، هیچ تفاوتی میان این مشاغل پُردرآمد و یک شاعر، موسیقی‌دان یا هنرمندی که یک تابلوی نقاشی را خلق می‌کند وجود ندارد. افراد موفق، تا جای ممکن زندگی خود را وقف مال‌اندوزی نمی‌کنند.

 

پول

برنامه ریزی روز بعد

مدیر شرکت اکسپرس آمریکا همواره قبل از خواب به بررسی برنامه روز بعد خود می‌پردازد و بنابراین قادر است صبح‌ها بعد از بیدار شدن بلافاصله به سراغ فعالیت روز و آنچه باید انجام دهد برود. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند که آن دسته از کسانی که شب‌ها قبل از خواب برنامه روز بعدی خود را آماده می‌کنند می‌توانند به مراتب انسان‌های موفق‌تری باشند و بعد از مدتی می‌توانند پیشرفت‌ها و قدم‌های بزرگی در زندگی بردارند.

برنامه ریزی روزانه

سخت تمرین کنید، سخت کار کنید

جوری کار کنید که انگار یک نفر دارد ۲۴ ساعت روز تلاش می کند تا هرچه دارید را از شما بگیرد! ممکن است برای هرچیزی در زندگی مسیر میانبری وجود داشته باشد اما هرگز مسیر میانبری وجود ندارد که تلاش و پشت کار و سخت کوشی را دور بزند. کاری که علاقه دارید را پیدا کنید، کاری که از انجامش خسته نمی شوید، سپس به سخت ترین شکل تلاش کنید تا در آن بهترین باشید. روی هدف‌شان متمركز می‌شوند : انگیزه آنها در جهت رسیدن به نتیجه و هدف بسیار قوی‌ است و از این موضوع احساس رضایت لذت‌بخشی دارند. افراد موفق، متمركز هستند. روی اهداف اصلی تمركز دارند. درگیر حواشی و مسایل جانبی نمی‌شوند. از زیر كار طفره نرفته و آن را به تعویق نمی‌اندازند. روی پروژه‌هایی كار می‌كنند كه مهم است و نمی‌گذارند كار به دقیقه ۹۰ برسد. مولد هستند و بی‌جهت سرخودشان را شلوغ نمی‌كنند. از شكست‌ها درس می‌گیرند : آنها به هنگام شكست، بسیار صبورند و پشتكارشان را از دست نمی‌دهند. با یك خاصیت ارتجاعی از شكست‌ها سربلند برمی‌گردند. می‌دانند چطور از شكست درس بگیرند و آن را گامی در جهت رسیدن به موفقیت می‌دانند. می‌دانند هر چه زودتر از شكست برگردند، سریع‌تر به هدف نزدیك می‌شوند و به همین دلیل خودشان را غرق ماجرای شكست نمی‌كنند.

تلاش

انسان‌های موفق اهل مطالعه هستند

آلبرت انیشتین می‌گوید: ” هر فردی که خیلی زیاد مطالعه می‌کند و از مغزش خیلی کم استفاده می‌کند، در دام عادت تفکر تنبل گرفتار خواهد شد.” هر کسی که زیاد مطالعه می‌کند رهبر نیست؛ اما مطمئناً هر رهبری اهل مطالعه است. اگر یاد نگیرید و برای مطالعه وقت نگذارید نمی‌توانید به اهداف خود دست یابید. با مطالعه بیوگرافی یا داستان زندگی افراد موفق متوجه خواهید شد که آن‌ها همیشه مطالعه می‌کنند و حوزه فکری خود را به واسطه این عادت گسترش می‌دهند. آن‌ها همچنین سعی می‌کنند از تجربیات دیگران بیاموزند و از این طریق به دانش و آگاهی خود بیفزایند.

تجربه

افراد موفق ریسک می‌کنند

مارک کوبان می‌گوید: ” آموخته‌ام که مهم نیست چند بار شکست می‌خورید. فقط کافی است یک بار پیروز باشید. من قبلاً شیر خشک می‌فروختم. خیلی وقت‌ها احمق بودم اما از تمام این موقعیت‌ها درس‌های ارزشمندی یاد گرفتم.” چرا باید ریسک کنیم؟ خب، افراد موفق ترجیح می‌دهند برای موفقیت خودشان را در معرض خطرهای مختلف قرار دهند تا اینکه اهداف و جاه‌طلبی‌های خود را پنهان کنند و فقط یک گوشه بنشینند و خیالبافی کنند. افراد موفق نه تنها از شکست نمی‌ترسند بلکه به عنوان یک فرصت ارزشمند به آن نگاه می‌کنند. آن‌ها می‌دانند احتمال شکست خوردن وجود دارد اما باز هم اقدام می‌کنند چون فهمیده‌اند فقط در حین حرکت به سوی اهداف است که می‌توانند تجربه کسب کنند و درس‌های لازم را بیاموزند. افراد موفق همچنین می‌دانند که شاید درحرکت رو به جلویی که دارند چند بار شکست بخورند. آن‌ها شکست خوردن و عبور از موانع و مشکلات مختلف و متعدد را به اقدام بزدلانه و ریسک نکردن ترجیح می‌دهند.

ریسک

ارزش قائل شدن برای زمان

افراد موفق مدیریت زمان می‌دانند. آن‌ها هم برای وقت خود و هم برای وقت دیگران احترام قائل‌اند. در واقع، راز موفقیت افراد موفق، این است که برای هر دقیقه‌شان ارزش قائل‌اند و به یک اندازه حواسشان هست چطور اوقات کاری و فراغتشان را می‌گذرانند. وقتشان را صرف کارهای بیهوده نمی‌کنند و در مورد اتلاف وقت آدم‌های پیرامون خودشان نیز توجه دارند.

زمان

انتقادپذیر و متواضع بودن

افراد موفق ذهن بازی دارند. آنها از انتقادهای دیگران آزرده نمی‌شوند و با دیدی مثبت از آن برای پیشرفت خود استفاده می‌کنند. آنها گذشته خود را فراموش نمی‌کنند، موفقیت‌های خود را به رخ اطرافیان نمی‌کشند و زندگی را به همان روالی که در گذشته بود، ادامه خواهند داد. آنها در فعالیت‌های مختلف بشر دوستانه شرکت و برای بهبود زندگی افراد نیازمند تلاش می‌کنند. آنها موفقیت خود را مدیون جامعه می‌دانند و پیروزی و شادی خود را با آنها شریک می‌شوند.

انتقادپذیر

.

.

طراحی به سبک جدید

.

.

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها