منو

نکات کلیدی برای برنده شدن در مسابقات طراحی نکات کلیدی برای برنده شدن در مسابقات طراحی

آیا فکر می‌کنید برنده شدن در مسابقات طراحی برای شما کاری دشوار یا غیر ممکن است؟ بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید. حقیقت این است که مسابقات طراحی متفاوتی برای شرکت کردن، رقابت کردن و برنده شدن وجود دارد. از مسابقات کوچک گرفته تا مسابقات بزرگ همراه با جایزه های ویژه که برنده شدن در هر کدام از آنها می‌تواند مقام شما را به عنوان یک طراح بالاتر ببرد و تجربه کاری شما را افزایش دهد. اما چگونه می‌توان پا به عرصه رقابت گذاشت،کارفرما را تحت تاثیر قرار داد و در نهایت موفقیت را در مسابقات طراحی تجربه کرد؟ ما در این مقاله به شما طراحان محترم نکاتی را یادآوری می کنیم که با رعایت کردن آن ها می توانید شانس برنده شدن خود را در مسابقات طراحی افزایش دهید. با ما همراه باشید :

۱- آشنایی با علایق کارفرما و استفاده کردن از آن ها در طراحی

رضایت کارفرما

با مطالعه کردن نکاتی که از سمت کارفرما برای انجام پروژه ارسال شده است و همچنین مشاهده فایل هایی که جهت گرفتن ایده و نمونه کار در مسابقه توسط کارفرما قرار داده شده است شما طراحان را تا حدود زیادی با علایق کارفرما آشنا خواهد کرد. برای انجام بهتر کار سعی کنید که این علایق را شناسایی کرده و به بهترین شکل ممکن در طراحی خود به کار بگیرید. بخش هایی از کار که به شدت از سمت کارفرما تاکید شده است را در طراحی خود در نظر بگیرید چون موفقیت شما به رضایت کارفرما بستگی دارد و باید یاد بگیرید طوری در طراحی قدم بردارید که کارفرما از نتیجه ی کار رضایت کافی را داشته باشید.

 

 

۲- زمان کافی به طراحی خود اختصاص دهید

بر روی ایده و طراحی خود به اندازه کافی فکر کنید و زمان بگذارید تا بهترین و کامل ترین طرح را ارائه دهید. توجه نکردن به گزینه زمان بندی در طراحی باعث خلق یک طرح آماتور و غیر حرفه ای می شود در این صورت شانس موفق شدن طرح شما کاهش پیدا خواهد کرد.

زمان

 

۳- از پیش نمایش طرح خود سرسری نگذرید

شاید از نظر شما پیش نمایش طرح هیچ اهمیتی در موفقیت طرح شما نخواهد داشت اما باید بگویم کاملا در اشتباهید! شما باید طرح خود را به بهترین و گیراترین حالت ممکن در معرض دید کارفرما قرار دهید و این موضوع با یک پیش نمایش قوی امکان پذیر خواهد بود. استفاده کردن از موکاپ یکی از گزینه های پیش روی شما برای پیش نمایش طرحتان می باشد. علاوه بر استفاده از موکاپ شما می توانید از ایده های جدید که از ذهن خودتان خلق می شود برای پیش نمایش طرحتان استفاده کنید.

۴- جلوگیری از دفرمه شدن طرح ها

سعی کنید طرح های خود را در قالبی به سایز ۲۴۴ در ۳۰۰ پیکسل خروجی بگیرید تا از دفرمه شدن طرح شما در زمان  نمایش جلوگیری شود . طرحی که از نظر بصری مناسب نباشد توسط داور مسابقه تائید نخواهد شد. سعی کنید در زمان ارسال،طرح را به صورت تک رنگ نیز ارسال کنید و در صورتی که از موکاپ های سه بعدی استفاده می کنید طرح را با رنگ بندی های اورجینال خود نیز ارسال کنید .

۵- ارسال کردن طرح در روز های اولیه

سعی کنید در روزهای اولیه اجرای مسابقات طرح های پیشنهادی خود را ارسال کنید در این صورت شما با سلیقه و نظر کارفرما بیشتر و سریع تر آشنا می شوید و می توانید طرح های بعدی خود را مطابق با سلیقه کارفرما ارسال کنید و شانس موفقیت طرح خود را افزایش دهید.

سلیقه کارفرما

 

۶- ارسال کردن چندین طرح متفاوت

هنگام شرکت کردن در مسابقات طراحی و همچنین زمانی که به عنوان استخدام طراح به صورت خصوصی بر روی پروژه ای فعالیت می کنید سعی کنید که چندین طرح متفاوت را برای کارفرما ارسال کنید زیرا در این صورت دست کار فرما برای انتخاب باز می شود و بهتر و راحت تر می تواند طرح دلخواه خود را از میان طرح های ارسال شده انتخاب کند. این کار همچنین شانس موفقیت طرح های شما را افزایش خواهد داد و از طرفی هم حرفه ای بودن کار شما را نشان خواهد داد.

۷- نوشتن توضیحات کامل برای کارفرما

تفکر بینندهاگر طرح شما به صورت مفهومی می باشد و تحلیل کردن آن نیاز به دقت و تفکر کردن زیاد بیننده دارد سعی کنید که به صورت کامل منظور و مفهوم طرح خود را برای کارفرما در قسمت توضیحات قرار دهید رعایت کردن این نکته تاثیر بسزایی در انتخاب طرح شما خواهد داشت. همچنین از بازگو کردن نکات مثبت و نقاط قوت طرح خود برای کارفرما اجتناب نکنید زیرا این موضوع می تواند موفقیت کار شما را به دنبال داشته باشد.

 

 

۸- با کارفرما در ارتباط باشید

از کارفرما بخواهید که بر روی طرح های شما نظر دهد. پس از دریافت نظر کارفرما بر روی طرح خود در صورت درخواست تغییرات دست به کار شوید و قدم به قدم تغییرات لازم را بر روی طرح خود اعمال کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر تغییراتی به طرح اصلی شما آسیب وارد می کند با توجه به تجربیات خود در زمینه طراحی گرافیک می توانید آن را با کارفرما در میان بگذارید و در صورت توافق از انجام آن تغییرات اجتناب کنید. در ارتباط بودن با کارفرما در طول انجام پروژه باعث ایجاد حس اعتماد و رضایت در کار شده و شانس موفقیت طرح شما را افزایش خواهد داد.

رضایت کارفرما

 

۹- در همه مسابقات شرکت کنید

فارغ از اینکه برنده شده اید یا نه، حتما در مسابقات دیگر با پروژهای جدید شرکت کنید. اگر چه کیفیت کار عاملی تعیین کننده است اما شما با شرکت کردن مداوم در مسابقات می توانید علاوه بر افزایش نمونه کار های خود با مشاهده طرح هایی که از سوی دیگر طراحان ارسال شده است تجربه کاری خود را نیز افزایش دهید.

 

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

مطالب مرتبط

دسته :  دانادیزاین

دیدگاه ها