منو

سبک های طراحی لوگو سبک های طراحی لوگو

لوگو به عنوان یک آیتم مهم برای معرفی برند شامل عناصر زیادی مانند متون معنی دار ، ظاهر طراحی شده ، رنگ و ترکیب آنها با یکدیگر می شود که لوگوها را به چند دسته تقسیم می­ کنند. برای ابتدا بهتر است بدانیم چند نوع لوگو در زمینه طراحی لوگو  وجود دارد و چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند سپس مشخص کنیم که ما کدامیک را می خواهیم. لوگوها به پنج دسته تقسیم می شوند. در این مقاله ما به انواع طراحی لوگو و خصوصیات و تفاوت هر سبک و نمونه هایی از هر کدام می پردازیم:

۱- پیکتوگرام یا لوگوهای تصویری

این نوع از طراحی لوگو به صورت تصویر یا نماد می­باشد که توسط اشکال ، تصاویر و خطوط بدون نوشتار طراحی شده اند. لوگوهای تصویری به نوع تجارت یا مفاهیم مرتبط با آن اشاره دارند. پیکتوگرام ­ها رایج­ ترین و پرطرفدارترین لوگوها برای استفاده در تجارت­ های گوناگون هستند زیرا به راحتی در ذهن ثبت خواهند شد و بیننده با هر زبان یا هر فرهنگی با لوگوی طراحی شده ارتباط برقرار خواهد کرد. اما لوگوهای تصویری زمانی مورد استفاده قرار می­گیرند که به خوبی نام و زمینه فعالیت شرکت شناخته شده باشد. در این نوع از طراحی لوگو چند دستور عمل بسیار موثر وجود دارد که عبارت اند از:
۱- اشکال و تصاویر ساده برای به تصویر کشیدن پیام لوگو مورد استفاده قرار می­گیرند.
۲-در صورت امکان حداقل از یک یا دو رنگ در طراحی لوگو استفاده می­شود.
۳-آگاه بودن بر مسئله­ ی تفاوت فرهنگی و استفاده نکردن از علامت­ها یا نمادهایی که در بعضی فرهنگ­ها نقض شده است.

نایکاینستاگرامایران ایر

 

 

۲- تایپوگرام یا لوگوهای نوشتاری

لوگوی نوشتاری معمولا به این صورت هست که نام برند با استفاده از یک فونت مناسب و یا سفارشی، طراحی شده و به عنوان لوگو مورد استفاده قرار می گیرد. لوگوی نوشتاری می تواند به این شکل باشد که نام برند با یک فونت آماده یا سفارشی نوشته شود و با یک تغییر کوچک و خلاقانه مفهومی را نیز برساند و یا به نوعی خاص زیبا و یونیک شود. مزیت لوگوی نوشتاری در این است که وابستگی زمانی ندارد و همیشه قابل استفاده خواهد بود. چند نمونه از انواع لوگو های نوشتاری را می توانید در تصاویر زیر ببینید:

لوگوهای نوشتاری

 

 

۳- لوگوهای ترکیبی

در طراحی لوگوهای ترکیبی اشکال ، تصاویر و نمادها در کنار نوشتار و متن قرار می­ گیرند. متن اختصاری به همراه یک سمبل یا نماد می تواند مکمل خوبی برای ارائه خدمات شما در تجارت باشد. این نوع از لوگوها به صورت جدا یا متصل طراحی می ­شوند. لوگوهای ترکیبی برای کسب و کارهایی که می­ خواهند متقاضیان زیادی داشته باشند بسیار مناسب است زیرا این نوع از لوگوها از جذب بالایی برخوردار است و معرف کامل شرکت ، سازمان یا ارگان ها و زمینه فعالیت آنها توسط نماد و نوشتار هستند. باید توجه داشته باشیم که همیشه پیچیدگی دلیل بر زیبایی ، جذب بالا ، کار و تفکر بیشتر نمی­ شود گاهی اوقات سادگی در طراحی لوگو مفاهیم و مقاصد را بیشتر به مخاطب منتقل می­ کند. اما نکته ای که باید رعایت کنیم این است که در اوج سادگی ، لوگوی ما پیام نهفته در خود را القا کند که مخاطب سادگی را بنا بر خامی لوگو نگذارد.

لوگوهای ترکیبی

 

۴- مونوگرام یا لوگوهای نمادین

حرفنماد یکی از انواع لوگو می باشد که در آن با استفاده از حرف یا حروف اول نام برند یک طرح ساخته می شود و نماد به نوعی حرف یا حروف اول نام برند خواهد بود. این سبک معمولا زمانی استفاده می شود که نام برند طولانی و یا خواندنش سخت است. مزیت حرفنماد این است که کمک میکند نماد شما راحت تر و بهتر به یاد سپرده شود. جهت درک بهتر در زیر به نمونه هایی از این سبک نیز اشاره شده است که حتما آنها را دیده اید:

لوگوهای نمادین

 

۵- لوگوهای کلاسیک یا درهم و شلوغ

در طراحی این سبک از لوگوها نام کامل برند یا شرکت با فونت­ های متفاوت همراه با تصاویر ، اشکال و نمادها ترکیب می ­شوند. دسته بندی لوگوهای کلاسیک دارای لوگوهای بسیار شلوغ و درهم است. این نوع لوگوها به دلیل در تضاد بودن و رعایت نکردن مهم ترین اصل در طراحی لوگو یعنی (سادگی)، خیلی سخت در ذهن ثبت خواهند شد و به هیچ عنوان استفاده از این نوع لوگوها توصیه نمی­ شود. یکی از مهم ترین مشکلاتی که لوگوهای کلاسیک دارند این است که در اندازه­ های کوچک غیر قابل تشخیص هستند. لوگوهای کلاسیک در گذشته بسیار مورد استقبال مدیران شرکت ­ها یا سازمان­­ ها قرار می­ گرفتند اما امروزه بسیار کم مورد توجه مخاطبان قرار می ­گیرند.

لوگوهای کلاسیک

 

 

طراحی به سبک جدید

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

 

 

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

 

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها

  • ارسال شده در آگوست 10, 2020 12:13

    گروه طراحی فلامینگو

    لوگو ها معمولا به 7 دسته تقسیم میشن که خود این 7 مورد جزوی از سه نوع اصلی لوگو یعنی لوگو تصویری،نوشتاری و ترکیبی است.این که کارفرما کدام یک از این 7 نوع رو برای برندش انتخاب میکنه به انتخاب خودش هست و معمولا پیشنهاد میشه که از لوگو های ترکیبی استفاده کنند و زمانی که شناخته تر شدن میتونن با یک باز طراحی نوشتار رو حذف کنن و یک لوگو تاثیر گذار داشته باشند.پاسخ به این سوالات اساسی در زمان طراحی لوگو بسیار حیاتیه چرا که باعث میشه شکل و پیام نهایی پنهان شده در لوگو تعیین بشه