منو

تاریخچه لوگوی برند لاگوست تاریخچه لوگوی برند لاگوست

رنه لاگوست

 

 

 لاگوست (LACOSTE) شرکت پوشاک فرانسوی است که در سال ۱۹۳۳ میلادی توسط رنه لاگوست (Rene Lacoste) و آندره ژیلر (Andre Zhylr) در کشور فرانسه آغاز به کار کرد.  رنه لاگوست تنیس باز فرانسوی و ژیلر مالک مدیر یک شرکت بزرگ تولید لباس های کشباف در فرانسه بود. آنها نام شرکت را لاگوست گذاشتند که در ترجمه لغتی به معنی اصلی یا ضروری می باشد. این برند بیشتر به خاطر تولید لباس‌های لاکچری به خصوص تی شرت‌های پولو اش شهرت دارد. این شرکت، با نشان کروکودیل سبز که در طرح لوگوی آن است، شناخته می‌شود. نشان کروکودیل از نام مستعار بنیانگذار شرکت، رنه لاگوست، گرفته شده است، که این نام، به دلیل سرسخت بودن، به وی اطلاق می‌شد.

 

رنه لاگوست و ژیلر

 

 

رنه لاگوست و برند مشهور لاگوست

در سال ۱۹۰۴ در پاریس ، فرانسه به دنیا آمد. رنه بازی تنیس را دیر شروع کرد اما زمان کوتاهی نگذشت که به بازیکن شماره یک جهان تبدیل شد.او ۱۰ مقام را در هفت سال زندگی حرفه ای به دست آورد.چند سال بعد لاگوست خط تولید پوشاک ورزشی را با نام خود و با نشان تمساح که نمادی از وضعیت او بود را بنا نهاد. او در ۱۲ اکتبر سال ۱۹۹۶ در سنت ژان لوز ،فرانسه درگذشت.

 

رنه لاگوست

 

 

پیدایش لوگوی کروکودیل برند لاگوست

 داستان جالبی پشت این طرح کروکودیل وجود دارد. تنیس باز جوان و با استعداد، رنه لاگوست، با بازی‌های خود توجهات زیادی را به سمت خود جلب می‌کرد. در یکی از مسابقات جام دیویس در بوستون بود که او با یک روزنامه نگاری امریکایی بر سر یک چمدانی که با پوست کروکودیل درست شده بود، شرط بست. اگر چه لاگوست آن مسابقه را نبرد، اما به دلیل سر سخت بودنش نام کروکودیل به او نسبت داده شد. همین باعث شد که او اولین بار در سال ۱۹۲۷ لوگوی کروکودیل را طراحی کند و به آن جان بخشید.این برند مشهور فرانسوی در حدود ۸۰ سال است که با لوگوی معروف کروکودیل خود روی محصولات ورزشی در سراسر جهان عرضه می‌گردد. “سیمون تیون دو له چاوم” همسر رنه لاگوست هم به مانند شوهرش تنیسور حرفه‌ای بود و نقش تاثیر گذاری در شکل گیری کروکودیل مشهور داشت.

 

لوگو لاگوست

 

همسر رنه لاگوست

 

رنه لاگوست

 

 

لاگوست چه شعاری را برای معرفی برند خود برگزید

در سال ۱۹۵۱تنوع بیشتری به محصولات خود داد. ازجمله آن ها طراحی لباس های رنگی تنیس علاوه بر لباس های ساده سفید بود. در سال بعد، این لباس ها به آمریکا صادر شدند و برای آن ها تبلیغات گسترده ای با شعار «نماد موفقیت یک ورزشکار شایسته» انجام گرفت که تاثیر زیادی روی سلیقه افراد ثروتمند این کشور گذاشت که هنوز هم این تاثیر قابل مشاهده بوده و لاگوست به عنوان یکی از برندهای مشهور در این کشور محسوب می شود.

 

محبوبیت لاگوست

 

 

گسترش محصولات لاگوست همزمان با اوج محبوبیت در آمریکا

این شرکت در ابتدا شروع به تولید لباس تنیس کرد و برای تبلیغات خود نیز یک آرم کروکودیل طراحی نمود که در زمینه های تنیس از آن استفاده می کردند. لاگوست در دهه ۱۹۷۰ به اوج محبوبیت خود در آمریکا دست یافت. با این شهرت، شرکت شروع به تولید محصولات دیگری ازجمله عطر و ادوکلن، لباس زیر، عینک آفتابی، کفش های تنیس و پیاده روی، ساعت مچی و انواع کالاهای چرمی نمود.

 

محصوات لاگوست

 

 

رقیب سرسخت برند لاگوست

از سال ۱۹۵۰ تا سال ۱۹۹۳ شرکتی به نام «ایزود لاگوست» امتیاز فروش محصولات این کمپانی را در آمریکا در اختیار داشت. به همین علت، شرکت اصلی به صورت مداوم در این منطقه فعالیت نمی کرد. ولی پس از آن، خود شرکت لاگوست توانست فروش انحصاری محصولاتش را مجددا به دست آورد. رقیب آن ها در این زمان، شرکتی به نام تایگر بود که محصولات مشابهی تولید می کرد و به جای آرم کروکودیل، یک ببر بر روی آن ها قرار داد.

 

تایگر

 

طراحی به سبک جدید

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

 

 

مطالب مرتبط

دسته :  تاریخچه لوگوها

دیدگاه ها