منو

اهمیت طراحی و چاپ تراکت در موفقیت کسب و کار شما اهمیت طراحی و چاپ تراکت در موفقیت کسب و کار شما

 

 

نخستین و  تا حدودی کم هزینه ترین روش برای تبلیغات ، طراحی و چاپ تراکت می باشد. تراکت های تبلیغاتی نوعی ابزار تبلیغاتی ساده، ارزان قیمت و بسیار مفید برای جلب توجه جامعۀ هدف نسبت به محصولات و خدمات یک کسب و کار، برگزاری یک رویداد خاص و یا افتتاح و توسعۀ یک فروشگاه یا امثال این‌ها است. دلیل این امر این است که وقتی یک آگهی مثل تراکت در شکل فیزیکی آن عرضه می‌شود، می‌توان مطمئن شد که مشتریان احتمالی واقعاً آن تبلیغ را می‌بینند. به علاوه، کسب و کارهای محلی به راحتی می‌توانند توزیع تراکت را در بین افراد در مجاورت خود انجام دهند. قطعاً در محیط کسب ‌وکار بسیار رقابتی امروز، این نوع بازاریابی و تبلیغات منحصر به فرد می‌تواند برگ برنده‌ای در دست صاحبان کسب و کارها برای پیشی گرفتن از رقبای آن‌ها باشد.

امروزه بیشتر کسب و کارها، حتی فروشگاه‌ها و کسب و کارهای محلی، به سمت بازاریابی دیجیتال رفته‌اند. مثلا بازاریابی ایمیلی و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، از انواع رایج تبلیغات در دنیای امروزی است. با وجود همه این امکانات و ویژگی‌هایی که دنیای دیجیتال در اختیار ما می‌گذارد، تبلیغات به شیوه‌های قدیمی نیز هنوز رایج است. جالب است بدانید که در بعضی شرایط و برای بعضی کسب ‌و کارها، تبلیغات به شیوه‌های سنتی بسیار موثرتر از تبلیغات دیجیتال است. برای تبلیغ هر کسب و کار، باید شیوه تبلیغاتی مناسبی را در نظر بگیرید. بعضی از روش‌های تبلیغ، فقط برای کسب و کارهای خاصی جواب می‌دهند ولی تراکت، تقریبا برای همه کسب و کارها قابل استفاده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با اهمیت طراحی و چاپ تراکت در موفقیت کسب و کارتان بیشتر آشنا شوید:

 تبلیغات تاثیر گذار و مقرون به صرفه انجام می دهید

تراکت ها همچنین از ارزانترین و رایج‌ترین انواع تبلیغات هستند. اگر تراکت‌ها بر اساس اصول استاندارد نوشته شوند می‌توانند تبلیغات موثری برای کسب و کار شما باشند. با توجه به پایین بودن هزینه‌های طراحی و چاپ تراکت در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغات، استفاده از تراکت به یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات کسب و کار تبدیل شده است که بازده خوبی نسبت به میزان سرمایه گذاری دارند. از ویژگی‌های مهم تراکت‌ها این است که بدون هیچ واسطه‌ای و بصورت مستقیم به دست مخاطب داده می‌شود که این موضوع مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و منجر به نتیجه‌ای می‌شود که ما انتظار داریم. و همچنین بازده خوبی نسبت به میزان سرمایه گذاری دارد.

 

تبلیغات مقرون به صرفه

 

مخاطبان خود را هدف قرار می‌دهید

استفاده از تراکت یک روش بی نظیر برای تبلیغ کسب وکار شما و رسیدن به مخاطبان مدنظر است. اندازه و طراحی تراکت و نوع روش توزیع منحصر به فرد آن‌ که معمولاً به روش مستقیم انجام می‌شود، باعث می‌شود که پیام آن به صورت آنی و به شکلی تأثیرگذار از سوی جامعۀ هدف دریافت شود.

 

مخاطبان هدف

 

مخاطبانتان هیچ اطلاعاتی را در مورد شما از دست نمی دهند

تراکت ها با وجود اینکه گران نیستند می‌توانند تمام اطلاعاتی را که همه برای حضور در یک رویداد و برنامه نیاز دارند را در خود جا دهند. عموم مردم با دریافت تراکت ها می‌توانند اطلاعات لازم مربوط به یک رویداد را دریافت کنند به طوری که هیچ جزئیاتی را از دست ندهند. در صورت نیاز و ضرورت می‌توانید یک کد QR یا یک آدرس وب را که در آن اطلاعات بیشتری را منتشر کرده اید نیز در تراکت خود قرار دهید.

 

دریافت اطلاعات

 

 تبلیغات چشمی و جذب خود به خود مخاطبان

تراکت‌ها هنوز در دنیای تبلیغات مهم هستند، زیرا بسیاری از مردم واقعاً آن‌ها را می‌خوانند. با روی آوردن به تبلیغات دیجیتال حتی اگر به خوبی انجام شود، بسیاری از مشتریان بالقوه نادیده گرفته می‌شوند. تراکت‌ها به عنوان آگهی‌هایی خیره کننده وقتی در معرض دید مخاطبان قرار داده می‌شوند، خود به خود جلب توجه می‌کنند.

 

جذب مخاطب

 

فرصت های بازاریابی ایجاد می‌کنید

شما می‌توانید در طراحی تراکت خود این نکته را در نظر بگیرید که مشتریان بالقوه تان را تشویق کنید که اقدامی را انجام دهند ، به عنوان مثال برای جمع آوری شماره موبایل دریافت کنندگان تراکت می‌توانید جمله ای با این مضمون بر روی تراکت قرار دهید : برای دریافت کد تخفیف X هزار تومانی خرید آنلاین ، عبارت “تخفیف طلایی” را به شماره ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ پیامک کنید. بدین صورت شما با استفاده از تراکت خود می‌توانید یک بانک اطلاعاتی را برای کمپین ها تبلیغاتی آتی خود ایجاد کنید.

 

بازاریابی

 

امکان ایجاد انگیزه در مخاطبانتان

 چاپ تراکت برای تبلیغات می‌تواند این امکان را به شما دهد که از فضای آن به عنوان یک کوپن تخفیف استفاده کنید و با این روش انگیزه مشتریان بالقوه‌تان را برای دریافت و نگهداری تراکت افزایش دهید. این یک راه بسیار خوب برای بررسی نتایج کمپین تبلیغاتی شما است. استفاده از پیامها و کدهای تخفیف یا ارائه یک امتیاز ویژه یا هرچیز دیگری که مخاطب را در نگهداری و استفاده از برگه تراکت ترغیب کند نشانه‌ی خوبی است. اگر مخاطب تراکت شما را نزد خود نگه دارد به نیمی از هدف خود رسیده اید. نیمِ دیگر رسیدن به این هدف به طراحی، چاپ و کیفیت تراکت شما بستگی دارد. چنانچه چاپخانه ای که انتخاب کرده اید نمی‌تواند تراکت شما را با کیفیت مطلوبی چاپ کرده و به دست شما دهد، در تغییر آن تردید نکنید زیرا این موضوع قابل ریسک کردن نیست.

 

تخفیف

 

ابزاری کم زحمت اما بسیار مؤثر 

توزیع تراکت آسان است. با انتخاب اماکن مناسبی همچون معابر عمومی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و یا مدارس برای توزیع آن‌ها، می‌توان مطمئن بود که پیام تبلیغاتی توسط مشتریان بالقوه دریافت می‌شود. با طراحی و چاپ تراکت به شکل درست و اصولی می‌توان به نتیجۀ رضایت‌بخشی از نظر بازاریابی دست یافت. 

 

توزیع تراکت

 

در استفاده از تراکت به هر اندازه بخواهید می‌توانید خلاق باشید

اگر تصمیم گرفته اید که با استفاده از تراکت رویدادی را تبلیغ کنید، راه ها و خلاقیت های زیادی برای طراحی تراکت تبلیغاتی خود در اختیار دارید. شما می‌توانید با یک طراحی جذاب و حرفه ای توجه مخاطبان خود را به صورت بهتری جلب کنید. البته پیشنهاد ما این است که سفارش طراحی تراکت خود را به یک طراح گرافیک با تجربه یا یک تیم طراحی حرفه ای بسپارید تا کلیه نکات تبلیغات، بازاریابی و طراحی را در خلق تراکت تبلیغاتی شما در نظر بگیرند و به شما یک تراکت تبلیغاتی خلاقانه و جذاب ارائه کنند .

 

طراح گرافیک

 

 

و در آخر باید بدانید که:

تبلیغات در دنیای فیزیکی نیاز به صبر و شکیبایی دارد، اگر پس از یک نوبت پخش تراکت توقع پاسخگویی سریع دارید، پس هیچگاه از تبلیغات چاپی استفاده نکنید. اگر به دنبال گرفتن پاسخ و افزایش فروش با استفاده از این نوع تبلیغات می باشید، پیشنهاد میکنم کمی صبور و به این روش پایبند باشید، و به صورت مکرر اقدام به پخش تراکت کنید تا پس از مدتی به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

 

تراکت خود را به صورت آنلاین چاپ کنید

در سایت چاپ دانا شما می توانید تمامی سفارش های چاپی خود را به صورت آنلاین از سراسر کشور بدون واسطه و با قیمتی بسیار مناسب چاپ کنید. چاپ دانا با مجهزترین دستگاه های روز دنیا سفارش های چاپی شما را با بهترین کیفیت و سریع ترین زمان ممکن به شما تحویل خواهد داد برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیست قیمت چاپ تراکت

 

 

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها