منو

تاریخچه لوگوی برند فراری تاریخچه لوگوی برند فراری

فراری  Ferrari  یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در زمینه تولید و طراحی خودروهای لوکس، اسپرت و سوپراسپرت در شهر مارانائلو فعالیت دارد. شرکت فراری از سال ۱۹۴۷ بصورت قانونی فعالیت خود را تحت نظر فردی به نام انزو فراری Enzo Ferrari  آغاز نمود.

انزو فراری

قبل از آنکه انزو فراری به تولید اتومبیل های مسابقه ای کم نظیر روی بیاورد، وی به عنوان راننده در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می کرد. در سال ۱۹۲۴ او با آلفارومئو به مقام قهرمانی در مسابقه Coppa Acerbo دست یافت. پنج سال بعد به لطف علاقه وافر انزو، تیم اتومبیل رانی اسکودریا فراری پایه گذاری شد، عمده خودروهای این تیم را که در مسابقات گوناگون شرکت می کرد، محصولاتی از آلفارومئو تشکیل می دادند.

مسابقات

آلفرد فراری پسر انزو، در سال ۱۹۵۶ در سن ۲۴ سالگی درگذشت و پس از مرگ او، انزو بیش از پیش گوشه‌گیر شد و تا پایان عمرش، در غم از دست دادن فرزندش، همواره عینک آفتابی به چشم داشت، ولی هیچ‌گاه علاقه به اتومبیل‌رانی را از دست نداد و تا آخرین لحظات مشغول اداره تیم خود بود. همچنین در سال ۲۰۰۷ شرکت فراری از سوی روزنامه معروف Financial Times در ردیف ۱۰۰ شرکت برتر جهان جای گرفته است.این کمپانی همچنین علاوه بر تولید خودرو، کالاهای دیگر همچون لباس، نوشت افزار، دوچرخه، عینک و … را نیز تولید می‌نماید که همه با نام و برند فراری ثبت گشته‌اند.

انزو فراری

تفسیر لوگو برند فراری

بی شک نشان اسب سرکش یکی از شاخص ترین و معروف ترین لوگوها در بین شرکت های مختلف جهان بوده و از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. هر گاه این نشان بر روی اتومبیلی نصب شود، به این معناست که باید انتظار عملکردی خیره کننده از آن داشته باشیم. صحبت از لوگوی فراری یکی از مطرح ترین و محبوب ترین خودروسازان این کره خاکی است. لوگوی شرکت فراری یک اسب سیاه در جلوی یک سپر زرد است، که در بالای آن سه رنگ سبز، سفید و قرمز به همراه دو حرف S (حرف نخست اسکودریا) و F (حرف اول فراری) بر روی آن وجود دارد، که نمایانگر  Scuderia Ferrari می‌باشد، این دو حرف تنها در لوگوی اسکودریا فراری دیده می‌شود و لوگوی شرکت فراری بدون حروف S و F می‌باشد.

 

لوگو فراری

 

لوگوی این شرکت نشان خلبانان ACE ایتالیایی است. به خلبانانی که در جنگ جهانی اول ۵ فروند جنگنده دشمن را منهدم کرده بودند، لقب  ACE می دادند.در ۱۷ ژوئن ۱۹۲۳ در جریان مسابقه اتومبیل‌رانی منطقه‌ای ساویوو، در شهر راونا ، انزو فراری موفق به کسب مقام نخست شد. پس از این مسابقه وی با مادر فرانچسکو باراکا Francesco Baracca (معروف‌ترین خلبان جنگی ایتالیا که در جنگ جهانی اول کشته شد) یعنی پائولینا باراکا ملاقات کرد. در جریان این ملاقات مادر باراکا، از انزو درخواست کرد، همچون فرانچسکو باراکا که تصویر اسبی را بر روی تمامی هواپیماهای خود ترسیم می‌نمود، او نیز این طرح را بر روی خودروهای مسابقه‌ای خود استفاده نماید، تا برایش شانس بیاورد. گرچه تفاوت‌هایی میان طرح فرانچسکو باراکا و طرحی که انزو استفاده کرد، وجود داشت، ولی این نظریه، نقطه آغازین طرحی بود، که وی برای برند شرکت فراری از آن بهره برد. برای نمونه باراکا از اسبی قرمز رنگ، با پس‌زمینه سفید که نمایانگر ابرها بود، استفاده می‌کرد ولی انزو تصمیم گرفت که برای نشان دادن اندوه درگذشت باراکا، رنگ اسب را به مشکی تغییر دهد، همچنین برای پس زمینه، از رنگ زرد، رنگ منتخب شهر مودنا؛ که زادگاه انزو بود، استفاده نماید. در نهایت، در قسمت بالای این طرح نیز پرچم ایتالیا نقش بسته بود.

 

خلبان باراکا

 

ابهاماتی در خصوص لوگو برند فراری

برخی می‌گویند، لوگوی فراری علامت مربوط به شهر اشتوتگارت است و عده‌ای نیز می‌گویند، انتخاب این لوگو به این علت بوده است که خانواده کنت فرانسیسکو باراکا اسب‌های زیادی نگهداری می‌کردند و عده‌ای معتقدند وی این آرم را از روی یک هواپیمای سقوط کرده آلمانی که نشان شهر اشتوتگارت را بر روی خود داشته، الهام گرفته است. نکته جالب اینکه اشتوتگارت یک لغت قدیمی آلمانی به معنای مزرعه است که در ایتالیایی scuderia تلفظ می‌شود.

 

نخستین خودروی ساخت فراری با نشان اسب سرکش متولد شد

این خودرو ۱۲۵ S نام داشت و از یک موتور ۱٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر بهره می برد. بدون تردید فراری بزرگترین سوپر اسپرت ساز کل تاریخ صنعت اتومبیل است. شرکتی که به آن اسب سرکش می گویند.

 

نخستین خودرو

 

فروش سهام شرکت فراری

انزو فراری به دلیل مشکلات مالی، بالاخره در سال ۱۹۶۵ مجبور شد اندکی از سهام فراری را به شرکت فیات بفروشد. میزان سهام شرکت فیات در سال ۱۹۶۹ به ۵۰٪ رسید. در سال ۲۰۰۸ مالکیت فیات در فراری به ۸۵٪ افزایش پیدا کرد. هم‌اکنون کمپانی فیات با در اختیار داشتن ۹۰٪ درصد از سهام فراری، مالک اصلی آن به‌شمار می‌آید. پیرو فراری فرزند انزو  نیز ۱۰٪ درصد از سهام فراری را در اختیار دارد.

 

فیات

پیرو فراری

پیرو فراری

 

کمپانی فراری

یکی از معروف‌ترین کارخانه‌های اتومبیل‌سازی که محصولات آن از گرانقیمت‌ ترین اتومبیل‌های دنیا است و تمام علاقه‌مندان سرعت در دنیا با این کارخانه آشنا هستند، فراری است. مجموعه عظیم کارخانه فراری در مارانلو در شمال ایتالیا به شکل حرف L ساخته شده و شامل کارگاه نقاشی، خط مونتاژ و البته رستوران کارخانه است. این کمپانی با لوگوی فراری همواره مدل های بسیار هیجان انگیزی راهی خیابان ها کرده و محصولات آن همیشه طرفداران متعصبی داشته اند. دلیل این تعصب هم کاملا مشخص است؛ روحی سرکش در کالبدی آهنین. تقریباً ۷۰ سالی از عمر فراری می گذرد. برندی به جای مانده از انزو فراری بزرگ؛ همان مهندس خبره ای که در دنیای رانندگی مسابقات سرعت فوق العاده بود. او سال ها در کنار برند آلفا رومئو تجربیات خوبی کسب کرد و در سال ۱۹۴۷ توانست برند مستقل فراری Ferrari را به نام خودش ثبت کند. طی این سال ها گویی رقابت، جدال و رویایی با رقبا بخش جدایی ناپذیر بدنه فراری بوده است. به طوری که حتی در سال ۲۰۰۸ وقتی فیات ایتالیا ۸۵ درصد سهام فراری را خرید، تضمین داده شد که خللی در بخش ریسینگ کمپانی فراری ایجاد نشود.

 

شرکت فراری

 

فراری سفارشی

آندرا باسی، رئیس بخش شخصی سازی فراری می گوید: ما می توانیم جنس و رنگ اتومبیل و لوازمش را بنا به درخواست مشتری تولید کنیم. ما حتی قادریم بدنه خودرو را متناسب با نیاز مشتری وفق دهیم؛ البته این کار یک شرط دارد و آن این است که استانداردهای شرکت فراری زیر سوال نرود.برای نمونه یکی از مشتری ها خواسته بود تا طراحی خودرو دلخواهش مانند قایقی که دارد باشد. شخص دیگری نیز یک خودروی ضدگلوله سفارش داده بود و نفر دیگری نیز طرح ورزش چوگان را برای خودروی مورد نظرش انتخاب کرده بود. البته تنها یک درصد از مشتری های فراری سالانه از این خدمات استفاده می کنند. میانگین سفارش هر مشتری حدود ۳۰ درصد قیمت نهایی خودرو تمام می شود و تاکنون موردی نبوده که قیمت شخصی سازی معادل قیمت کلی خودرو تمام شود.

 

فراری سفارشی

 

اتومبیل های فراری و رنگ قرمز!

اکثر اتومبیل‌های فراری، امروزه به رنگ قرمز تولید می‌شوند، که این به پیشینه فراری در مسابقات و زمانی که فدراسیون اتومبیل رانی، قرمز را به عنوان رنگ کشور ایتالیا تعیین کرد، بازمی‌گردد.

 

برند قرمز فراری

 

قدرتمندترین برند جهان فراری شد

نتایج تحقیقی که اخیرا منتشر شده نشان می ‌دهد که کمپانی خودروسازی ایتالیایی فراری قدرتمندترین کمپانی حال حاضر جهان است. سال ۲۰۱۳ دومین سال پیاپی فراری عنوان قدرتمندترین کمپانی جهان را به خود اختصاص داد. کارخانه‌ی خودروسازی فراری که در شهر مارانلو بنیان نهاده شده است، تنها خودروسازی بود که امتیاز +AAA را از آن خود کرد. این تحقیق فاکتورهای متعددی را برای ارزش ‌گذاری کمپانی‌ها مدنظر گرفته است که از جمله‌ی آن می ‌توان به سرمایه‌ گذاری‌های انجام شده، وفاداری به مشتری و شماری دیگر از فاکتورها اشاره کرد.

 

قدرتمند ترین برند جهان

 

تولید کمتر ولی سود بیشتر

کمپانی فراری اعلام کرد که  نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی خودرو کمتری به فروش رسانده است در حالی که درآمد حاصل از تعداد کم خودرو شاهد رشد بوده است.براساس اعلام فراری این یک استراتژی مناسب است، چراکه کاهش تیراژ تولید خودرو برای بالا بردن سطح محصولات تولیدی و بالا بردن ارزش خودروها امری سودمند است. فراری ۷,۰۰۰ خودرو را در سال ۲۰۱۳ روانه‌ی بازار کرده است که نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهشی ۵ درصدی را نشان می ‌دهد. هرچند این کمپانی در تولید محصولات شاهد کاهش بوده است اما سود خالص حاصل برای کمپانی ۲۰۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۲ پنج درصد افزایش یافته است.

 

بزرگترین بازار فراری

بزرگترین بازار فراری مربوط به کشور آمریکا است که کمپانی ایتالیایی موفق به فروش ۲,۰۳۵ خودرو در آن شده است. و بعد از آن بزرگترین بازار فراری در اروپا مربوط به بریتانیا است بطوریکه این کمپانی موفق به فروش ۶۷۷ خودرو در این کشور شده است. فراری در کشور خود ۲۰۵ خودرو به فروش رسانده است.

 

برند فراری ایتالیا ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار

فراری در سال ۱۹۴۷ توسط انزو فراری بنیان گذاشته شد. این شرکت تحت مالکیت شرکت فیات قرار دارد. خودروهای فراری به اصطلاح ابرخودرو  هستند و از سرعت و قیمت بالایی برخوردارند. سریع ترین مدل این کمپانی F50 GT1 است که قادر است با ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

 

f50

 

فراری تا سال ۲۰۲۲ از ۱۵ خودروی جدید رونمایی می‌کند

فراری به تازگی از برنامه خود برای سال‌های آینده پرده برداشته است. این شرکت تحت مدیریت لوئیس کامیلری تا سال ۲۰۲۲ از ۱۵ خودروی جدید رونمایی می‌کند که یکی از آن‌ها اولین خودروی SUV هیبریدی این برند محسوب می‌شود. بر اساس گفته Automotive News، نزدیک به ۶۰ درصد خودروهای جدید فراری به سیستم هیبریدی مجهز می‌شوند.فراری تایید کرده در حال توسعه یک موتور ۶ سیلندر جدید به همراه سیستم هیبریدی است. به نظر می‌رسد این موتور در یک خودروی نه چندان قدرتمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

فراری

فراری

 

فراری در آینده

فراری در آینده برخی از خودروهای جدیدش را به موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی مجهز کرده و همچنین از چندین خودروی سفارشی و انحصاری مانند مونزا SP1 و SP2 رونمایی می‌کند. این خودروهای تولید محدود به تازگی در یک مراسم خصوصی به نمایش گذاشته شدند. فراری مونزا SP1 و SP2 بر اساس خودروی ۸۱۲ سوپرفست توسعه پیدا کرده‌اند و برای طراحی آن‌ها از خودروی مسابقه‌ای و افسانه‌ای فراری ۲۵۰ Testa Rossa الهام گرفته شده است. فراری در رابطه با قیمت این دو خودروی تولید محدود اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. این کمپانی قصد دارد در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پاریس اطلاعات بیشتری را از این محصولات جدید منتشر کند. انتظار می‌رود این خودروها قیمت میلیون دلاری داشته باشند. بر اساس اعلام مدیر بخش فروش فراری، Enrico Galliiera قیمت خودروهای تولیدی این برند در سال‌های آینده با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

sp1 sp2

انریکو

Enrico Galliiera

.

.

طراحی به سبک جدید

.

.

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

 

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

مطالب مرتبط

دسته :  تاریخچه لوگوها

دیدگاه ها