هزینه طراحی لوگوهای معروف جهان هزینه طراحی لوگوهای معروف جهان
بسیاری از برند ها هزینه کردن برای طراحی لوگو را جدی نمی گیرند چون نمی دانند چه آینده ای در انتظارشان است. اما در این میان برند هایی هستند که توجه زیادی به لوگو خود داشته و هزینه های زیادی را نیز برای آن صرف می کنند. نکته جالب اینجاست که هزینه طراحی لوگو و موفقیت برند شما ارتباط زیادی با یکدیگر ندارند. گاهی طراحی یک لوگو با هزینه کم به موفقیت های بزرگی می رسد این موضوع می تواند برعکس هم اتفاق بیفتد. موضوع حائز اهمیت اصول طراحی لوگو است نه مقدار هزینه آن. برخی شرکت های تجاری فکر می کنند که لوگو و برند سازی آن چنان مهم و موثر است که میلیون ها دلار هزینه صرف طراحی آن می کنند. برخی دیگر از شرکت ها بدون هیچ هزینه ای یک لوگوی ساده را انتخاب می کنند. نکته جالب ماجرا هم اینجا است که معمولا شرکت هایی که هزینه بسیار کمی را برای طراحی لوگو پرداخته اند، تبدیل به برندهای یکتایی در بازار شده اند.
در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به هزینه طراحی لوگوی برخی شرکت های معروف جهان نگاهی داشته باشیم:
هزینه لوگوی توییتر ۱۵ دلار
حتما شما هم در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر فعالیت دارید؟ لوگوی توییتر در سال ۲۰۰۹ توسط سیمون اکسلی Simon Oxley طراحی شد. این لوگو را می توان مثالی از عدم هزینه برای لوگو و کسب موفقیت با لوگوی ارزان قیمت دانست.
هزینه لوگوی نایک ۳۵ دلار
لوگوی نایک در سال ۱۹۷۵ توسط کارولین دیویدسون Carolyn Davidson طراحی شد. هرچند این شرکت بعدها همانند گوگل و کوکاکولا، لوگوی خود را بهبود بخشید. اما هیچ گاه طرح و ایده اولیه آن را کنار نگذاشت. البته نایک تنها به همین ۳۵ دلار بسنده نکرد و چند سال بعد ۵۰۰ سهم از شرکت را هم به طراح لوگو بخشید. سهامی که اکنون ۶۰۰ هزار دلار قیمت دارد.
هزینه لوگوی پپسی یک میلیون دلار
لوگوی جدید پپسی در سال ۲۰۰۸ توسط گروه آرنل Arnell بازطراحی شد. البته این هزینه شامل طراحی یک مجموعه اداری کامل با برند جدید بود. انتقادات بسیاری به طراحی جدید لوگو پپسی وارد شد. کسی به خاطر دارد که پپسی تا به حال چند بار لوگوی خود را عوض کرده است؟
هزینه لوگوی گوگل صفر دلار
در دنیای امروز دیگه کسیو پیدا نمیکنی که با اینترنت آشنا باشه و گوگل رو نشناسه. به عبارتی دیگه میشه گفت اینترنت بدون گوگل بی معناست. لوگوی اصلی گوگل در سال ۱۹۹۸ توسط سرگی برین (یکی از موسسان گوگل) در برنامه Gimp لینوکس طراحی شد. این لوگو بعدها چندین بار تغییر یافته و بهبود پیدا کرد، اما طرح اولیه آن هم چنان دست نخورده باقی ماند.
هزینه لوگوی کوکاکولا صفر دلار
یکی از بهترین و معروف ترین لوگوهای دنیا لوگوی کوکاکولاست. طراحی این لوگو کاملا حرفه ای انجام شده است به همین دلیل بعد از گذشت تقریبا ۱۳۰ سال هنوز طرح اصلی خودش را حفظ کرده است. این لوگو در سال ۱۸۸۵ توسط فرانک میسون رابینسون Frank Mason Robinson ، حسابدار دکتر جان پمبرتون John Pemberton(مخترع کوکاکولا) طراحی شد. رابینسون برای لوگوی کوکاکولا از دستخط شکسته استفاده کرد. این دستخط در میانه قرن ۱۹ ابداع شد و پس از مدتی به رسم الخط نیمه رسمی حسابداران آمریکایی بدل گشت.
هزینه لوگوی بی بی سی یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار
لوگوی بی بی سی در سال ۱۹۹۷ بازطراحی شد.به نظر من شما هم می توانید همچین لوگویی را طراحی کنید!
پیشنهاد یک راه حل خلاقانه
دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .
چگونه کار می کند ؟
ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .
برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید
دسته : مقالات
ارسال شده در فوریه 14, 2021 20:00
کاربر