داستان های پنهان در لوگوهای معروف جهان داستان های پنهان در لوگوهای معروف جهان
لوگوی برندهای معروف به صورت اتفاقی انتخاب نشدهاند و پشت طراحی هر یک از آنها هدفی ویژه وجود دارد. اگرچه ممکن است برخی از آنها واقعا معنایی نداشته باشند، اما در مقابل برخی دیگر قصد دارند به طرز ماهرانهای پیامی را منتقل کنند. در طراحی معروفترین لوگوهای جهان تنها به زیبایی توجه نشده است. درواقع به نظر میرسد در برخی از این لوگوها پشت هر خط، منحنی و رنگ معنای پنهانی نهفته است. لوگوی برندهای جهانی معروف همیشه ما را به سمت خود جلب می کنند. در ۹۰ درصد موارد ما نمی دانیم که چه معنا و پیام پنهانی در این لوگوهای به ظاهر بی معنی و ساده پنهان است. اما باید بدانید که این لوگوها ساده و بی هدف نیستند و در پشت طراحی آن ها هدف و معنای خاصی نهفته است که از خلاقیت و زیرکی سازندگان آن نشأت می گیرد. در ادامه شما را با معنای تعدادی از این لوگوهای معروف آشنا خواهیم کرد.
۱- لوگوی Hyundai
بسیاری از افراد تصور میکنند لوگوی “هیوندای” کره جنوبی تنها حرف اول نامش است. اما حرف “H” نماد دو فرد است (مشتری و نماینده شرکت) که با همدست میدهند.
۲- لوگوی Amazon
شاید نشان سایت آمازون در نگاه اول هیچ مورد پنهانی در خود نداشته باشد، اما پشت ظاهر ساده این شرکت، رازی نهفته است. به فلشی که زیر کلمه amazon قرار دارد دقت کنید. این لبخند زیبا در حقیقت حرف a را به z وصل می کند تا با اعتماد به نفسی خاص به بیننده القا کند که هر چیزی در آمازون پیدا می شود.
۳- لوگوی Vaio
وایو را که حتماً می شناسید نامی تجاری که سونی بر لپ تاپ هایش نهاده است. فکر می کنید در لوگوی وایو پیامی نهان وجود دارد؟ اگر کمی هوشمند باشید، پاسختان «بله» است. دو حرف اول Vaio نمایانگر سیگنال های آنالوگ و دو حرف دوم آن که شبیه ۰ و ۱ هستند، سیگنال های دیجیتال را نشان می دهند.
۴- لوگوی Evernote
فیلها به قدرت حافظه بالا شهرت دارند و میتوانند چهره افراد و حوادث را به خاطر بسپارند. به همین دلیل “اورنوت” که یک اپلیکیشن یادداشتبرداری است، از تصویر فیل استفاده کرده است. اما گوش فیل اندکی تا شده است، درست همانطور که افراد گوشه کتاب را تا میکنند تا بدانند تا کجا مطالعه کردهاند.
۵-لوگوی Adidas
آدیداس از نام بنیانگذارش “آدولف داسلر” گرفته شده. در طول زمان لوگوی شرکت تغییر کرده است، اما همیشه شامل سه خط است. این سه خط در زاویهای قرار دارند که با هم یک مثلث را تشکیل میدهند. این مثلث نماد یک کوه است که بهنوبه خود نشاندهنده چالشهایی است که هر ورزشکار با آنها روبرو است.
۶-لوگوی Fedex
لوگوی شرکت FedEx را شاید بتوان بهترین نمونه از نشان هایی با مضمون های پنهان برشمرد. اگر با دقت در این لوگو دقت کنید، متوجه نمادی که بین دو حرف E و x ساخته شده، خواهید شد. این فلش نشانگر سرعت و دقت است. مهمترین فاکتورهای شرکتی مانند FedEx.
.
.
.
.
پیشنهاد یک راه حل خلاقانه
دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .
چگونه کار می کند ؟
ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .
برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید
دسته : مقالات