منو

نکات طلایی در طراحی لوگو نکات مهم در طراحی لوگو قوی و تاثیر گذار

 لوگو (logo) نمادی تصویری است که معرف یک شرکت، محصول، سایت یا وبلاگ و هویت یک برند است . و به گونه ای طراحی می شوند که در عین سادگی حاوی بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری (معمولا با هدف تبلیغاتی) هستند .هدف اصلی از داشتن لوگو چیست؟ چرا تجارت ما احتیاج به یک لوگو با طراحی حرفه ای دارد؟  یک لوگوی با طراحی حرفه ای توجهات را جلب می کند، و اثری ماندگار روی ذهن مردم دارد. برای مثال، به آرم نایک، شرکت مشهور کفش های ورزشی نگاه کنید هنگامی که شما آرم تیک را می بینید، به سرعت می فهمید که این متعلق به نایک است. مثال های فراوان دیگری نیز میتوان آورد که شما احتمالا هر روز می بینید و بدون شک قدرتی که طراحی لوگو خوب برای شرکت ها دارد مورد تاثیر همگان قرار می گیرد

اولین گام در طراحی لوگو

طرح های اولیه که به صورت دستی روی کاغذ نقاشی می شود اولین و مهمترین مرحله در طراحی یک لوگوی تاثیرگذار است. این طرح ها می تواند شامل نقاشی های ساده ای باشد که با خودکار یا مداد روی کاغذ نقاشی می شود.
کار خود را با کشیدن چندین طرح اولیه یا ایده آغاز کنید و سپس از بین آنها و یا با ترکیب چند ایده به ایده اصلی دست پیدا کنید. در صورتی که هیچ یک از این طرح ها به شما کمک نکرد طرح های دیگری رسم کنید و هرگز از تلاش خود دست برندارید .
یک طراح حرفه ای در مقایسه با دیگر بخش های طراحی، زمان بیشتری را صرف این مرحله از کار می کند.

 

طراحی لوگو روی کاغذ

لوگو متقارن طراحی کنید

تعادل در طراحی لوگو موضوع بسیار مهمی است، چون ذهن ما به طور طبیعی در صورتی طرحی را دلپسند و جذاب ارزیابی می کند که آن طرح متقارن و دارای تعادل باشد . در طراحی لوگو سایز اهمیت ویژه ای دارد یک لوگو باید در هر سایز و اندازه ای زیبا و خوانا باشدو در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که اگر سایز آن بیش از اندازه کوچک شود، مثلا برای استفاده روی سربرگ ها یا هنگامی که در قالب های بزرگتر مثل بیلبورد و قالب های الکترونیکی مثل وب مورد استفاده قرار بگیرد نیز کیفیت ، خوانا بودن و زیبایی خود را حفظ کند.

 

نمایش لوگو روی بیلبورد

از رنگ های تاثیرگذار در طراحی لوگو استفاده کنید

استفاده از رنگ های خاص و تک یکی دیگر از ایده های موثر است. برخی از برندها فقط با رنگ خاص و منحصر به فرد خود قابل تشخیص و شناسایی هستند.مثلا کمتر کسی است که با برند معروف لاگوست (lacoste) و شکل سوسمار (تمساح) جالب روی آن آشنا نباشد این برند با رنگ سبز خود شناخته میشود و این موضوع این برند را از رقبای خود متمایز می کند.
از رنگ هایی استفاده کنید که در چرخه رنگ به هم نزدیک هستند.
مثلا برای یک پالت گرم از رنگ های قرمز، نارنجی و درجات مختلف رنگ زرد استفاده کنید.

لوگو گوگل

انتخاب بهترین سبک طراحی لوگو متناسب با فعالیت کمپانی

قبل از شروع کار، در مورد مشتری خود و مخاطبان او تحقیق و جستجو کنید. این به شما کمک می کند از همان ابتدا بهترین سبک طراحی را انتخاب کنید.  اما هدف از طراحی یک لوگو این است که متوسط افراد یک جامعه آن برند را به یاد بسپارند.از این نمونه می توان لوگوی  Pepsi و Nike را نام برد که با یک نگاه اجمالی به این لوگوها می توانید آنها را بلافاصله تشخیص دهید.
به یاد داشته باشید که لوگوها در دنیای واقعی در معرض دید مخاطب قرار می گیرند، مثلا روی اتوبوس و بیلبورد شما باید قبل از ارائه لوگو به مشتری آن را از زوایای مختلف در معرض دید قرار دهید تا ببینید به راحتی قابل تشخیص هست یا خیر؟

 

لوگو برند نایک

مرحله نهایی و تکمیل سازی لوگو

 بهتر است چندین طرح برای مشتری خود طراحی کنید تا به او این امکان را بدهید که از میان طرح های مختلف ، دستش برای انتخاب باز باشد.  بعد از طراحی و نمایش آن به مشتری ، دست او را برای چند مورد تغییر باز گذارید تا در مرحله تکمیلی طرح ،آن را اجرا نمایید.
یادتان باشد که شما نمی توانید سلیقه خود را به مشتری تحمیل نمایید. رعایت این نکات نوعی احترام به مشتری تلقی می شود و رضایت او را به همراه دارد.

 

نتیجه گیری

 لوگو ها همواره سیاه و سفید طراحی می شود. لوگوهایی که در همان مرحله اول رنگی طراحی می شوند، از حرفه ای گری آن کاسته شده است. باید در نظر داشته باشید آرم طراحی شده معلوم نیست در آینده چه جاهایی استفاده خواهد شد .ممکن است مجبور به استفاده بدون رنگ یا سیاه و سفید از آن باشیم یا مجبور باشیم آن را در ابعاد بسیار کوچک یا بسیار بزرگ استفاده کنیم. طراحی لوگوی شما باید به نحوی باشد که به هیچ وجه از زیبایی ،کیفیت و خوانایی آن در سایزهای مختلف یا در رنگ های مختلف ، کاسته نگردد.طراحی لوگو باید ساده و روان باشد. پس از طراحی لوگوهایی که حائز جزییات بسیار هستند اجتناب کنید چون وقتی این لوگوها را در سایزهای خیلی حقیر بهره‌گیری می کنید دیگر جزییات قابل تشخیص نیستند.

.

.

طراحی به سبک جدید

.

.

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها

  • ارسال شده در جولای 16, 2019 01:11

    دیدگاه‌ها برای: استعلام آخرین وضعیت جاده ها

    عالییی بود عااالی